Żabka Polska testuje e-Craftera w Poznaniu
Żabka Polska, lider sieci convenience, testuje dostawczy samochód elektryczny przekazany przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, lidera segmentu samochodów dostawczych. Obie firmy połączyły swoje zasoby i w ramach współpracy aktywnie promują nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku naturalnym oraz społecznościach lokalnych. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce testuje, jak podczas codziennych dostaw do poznańskich sklepów sprawdza się w pełni elektryczny e-Crafter.
Postępujące zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza i smog, a także hałas w centrach miast wymagają konkretnych działań, nie tylko władz, ale także firm oraz mieszkańców. W celu ulepszenia i usprawnienia życia społeczeństwa, w tym w obszarze środowiska naturalnego, coraz mocniej rozwijana jest także w polskich miastach, idea Smart City. Żabka Polska i marka Volkswagen Samochody Użytkowe, dwie firmy z siedzibą w Poznaniu, postanowiły zrealizować wspólny projekt, który ma ograniczyć negatywny wpływ działalności transportowej na otoczenie. Żabka przez kolejnych kilka tygodni testować będzie elektryczny samochód dostawczy e-Crafter, który pozwoli zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu w centrum miasta.
Współpraca Żabki z Volkswagen Samochody Użytkowe, to świetny przykład synergii firm działających w różnych branżach, na rzecz środowiska naturalnego i poprawy komfortu życia mieszkańców w naszym mieście. Prośrodowiskowe podejście, to naturalny kierunek funkcjonowania i rozwoju sieci Żabka. Jako firmie innowacyjnej zależy nam na kreowaniu trendów w branży, w tym jakże ważnym obszarze, jakim jest ekologia. Chcemy wyznaczać kierunki rozwoju transportu w miastach, które są zgodne z wymaganiami ochrony środowiska
Adam Manikowski
Wiceprezes ds. Operacyjnych w Żabka Polska
Wraz ze wzrostem liczby placówek oraz poszerzeniem asortymentu sprzedażowego Żabka, jako największa w Polsce sieć typu convenience, licząca blisko 5700 sklepów, każdego dnia musi stawiać czoła wyzwaniom w obszarze logistyki. Dotyczy to w szczególności dużych miast, gdzie placówki sieci zlokalizowane są w centralnych punktach, takich jak główne ulice, kompleksy biurowe czy galerie handlowe.
Efektywna obsługa klienta wymaga skoordynowania przebiegu dostaw produktów z potrzebami ich odbiorców, przede wszystkim w zakresie dostępności towaru i szerokiego wyboru asortymentu. Dla nas ważne jest również zapewnienie komfortu mieszkańcom, dzięki ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu, jak również zapewnienie franczyzobiorcom wysokiej jakości obsługi
Adam Manikowski
Wiceprezes ds. Operacyjnych w Żabka Polska
Testowany przez Żabkę e-Crafter to nowoczesny samochód zeroemisyjny, który dzięki swoim atrybutom bezpośrednio wpływa na redukcję hałasu i smogu w miastach. Dodatkowo, zgodnie z przepisami prawa, takie auto może korzystać z bezpłatnych parkingów i buspasów, co przy dużym natężeniu ruchu w centrach miast pozwala na oszczędność czasu i przyspieszenie transportu. E-Crafter jest ponadto wyposażony w szereg systemów asystujących kierowcy i wpływających na komfort oraz bezpieczeństwo podczas jazdy, a jego konstrukcja pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji. Rozwój floty samochodów elektrycznych na drogach i korzystanie z nich przez duże firmy z różnych branż to ważny element zrównoważonego transportu miejskiego.
Samochody elektryczne są przyszłością logistyki miejskiej i choć póki co nie są jeszcze widoczne w centrach miast, to z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że o elektromobilności powinniśmy mówić już teraz. Bo to właśnie teraz rozpoczynają się zmiany, które wpłyną na wygląd dostaw ostatniej mili, czyli dostaw do finalnego klienta. Chcąc aktywnie kształtować rozwój elektromobilności w segmencie samochodów dostawczych czujemy się odpowiedzialni za edukowanie i odpowiadanie na pytania związane z samochodami elektrycznymi. Zależy nam na pokazaniu, że samochody elektryczne to najlepsze rozwiązanie dla logistyki miejskiej. Dlatego prowadzimy stały dialog z naszymi Klientami, instytucjami i władzami miast. Test e-Craftera w Żabka Polska jest kolejną współpracą, która pozwoli nam lepiej poznać potrzeby naszych klientów i branży handlu detalicznego – sklepów convenience. Opinia przedstawicieli i kierowców Żabka Polska na temat zastosowania elektrycznego Craftera w ich codziennej pracy jest dla nas ważna, by jeszcze lepiej wspierać optymalizację procesów logistycznych
Piotr Łakomy
Dyrektor Marki Volkswagen Samochody Użytkowe
Elektromobilność to dzisiaj jeden z najważniejszych trendów w motoryzacji. Dla Volkswagen Poznań, jako fabryki samochodów, oznacza to nie tylko posiadanie kompetencji w budowie aut elektrycznych i komponentów, ale również aktywny udział w rozwoju zrównoważonego transportu. Cieszymy się, że to właśnie w Poznaniu, mieście gdzie znajduje się nasza główna siedziba, testowany będzie e-Crafter
Jens Ocksen
Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Żabka od lat mocno rozwija infrastrukturę logistyczną, a jej sklepy obsługiwane są obecnie przez pięć centrów logistycznych. Firma wprowadza też szereg innowacyjnych proekologicznych rozwiązań w obszarze logistyki, w tym optymalizację procesów poprzez automatyzację (np. automatyczne ładowanie baterii, monitorowanie chłodnictwa), zakończyła też instalację oświetlenia LED w centrach logistycznych i akumulatorowni dla wózków z systemem zarządzania bateriami. Żabka stawia ponadto na oszczędność energii dzięki nowoczesnym urządzeniom chłodniczym w sklepach, opakowania marek własnych poddawane są recyklingowi, a ze składu produktów private labels wykluczany jest olej palmowy. Realizuje również program „Naturalnie Razem” zachęcający do ekologicznych postaw oraz wspierający franczyzobiorców sklepów w segregacji, a także stawia w pobliżu sklepów, m.in. w Poznaniu, samoobsługowe stacje naprawy rowerów. Żabka wdrożyła również System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001.
Źródło: Volkswagen Polska