Kolejny rekordowy rok sprzedaży dla marki Hyundai w Europie
Hyundai już po raz piąty z rzędu świętuje rekord rocznej sprzedaży w Europie.
Zgodnie z najnowszymi danymi rejestracji Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w 2019 roku zarejestrowanych zostało 563 018 nowych samochodów Hyundai.
Ten wynik to wzrost o 3,8% względem ubiegłego roku. Tempo wzrostu Hyundai było szybsze niż rynku, który wzrósł o 1,2%. Najwyższe wzrosty marka odnotowała w Niemczech (+13%) oraz we Francji (+14%).
Najlepiej sprzedającymi się modelami w 2019 roku były Hyundai Tucson, Hyundai Kona oraz modele z gamy „i” czyli Hyundai i10, Hyundai i20 oraz Hyundai i30. Gama modeli ekologicznych również osiągnęła dobre wyniki sprzedaży, a firma Hyundai jest gotowa na rosnące zapotrzebowanie na samochody z ekologicznymi układami napędowymi. Dzięki gamie modeli IONIQ drugiej generacji, Kona Electric oraz zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi NEXO, marka Hyundai oferuje szerszy wybór zelektryfikowanych napędów niż inni producenci.
Po raz piąty z rzędu świętujemy rekordowy rok marki Hyundai w Europie. Ponownie wyprzedziliśmy rynek w czasie, gdy przemysł motoryzacyjny jest niestabilny i przechodzi duże zmiany. Będziemy nadal słuchać naszych Klientów, by dostarczać odpowiednio dopasowane produkty i usługi, mając na względzie zrównoważony rozwój oraz oferując coraz więcej modeli z napędami ekologicznymi.
Andreas-Christoph Hofmann
Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe
Ważnym czynnikiem, który przyczynił się sukcesu marki Hyundai było wprowadzenie na rynek w ostatnich latach wielu nowych produktów. Firma może dzisiaj pochwalić się jedną z najmłodszych gam w branży – cała gama modelowa marki Hyundai ma mniej, niż dwa lata.
W przyszłości Hyundai stawia na dalszą elektryfikację gam. Do połowy 2020 roku ponad trzy czwarte modeli Hyundai będzie dostępnych w wersjach zelektryfikowanych. Do 2025 roku Hyundai Motor Group planuje wprowadzić 44 zelektryfikowane modele, w tym 23 pojazdy z napędem czysto elektrycznym. Przyspieszy to rozwój platform oraz kluczowych komponentów dla samochód elektrycznych.
W nadchodzących latach Hyundai zamierza zostać jednym z trzech największych producentów pojazdów elektrycznych na świecie. Dzięki ciągłym inwestycjom w pojazdy elektryczne i koncentracji na jakościowym wzroście firma spodziewa się utrzymać pozycję lidera mobilności przyszłości.
Źródło: Hyundai Motor Poland