Prophecy – nowy elektryczny koncept Hyundai
Hyundai przedstawił nowy koncept elektryczny Prophecy, zaprojekowany według filozofii projektowania o nazwie Sensuous Sportiness
Wizjonerski koncept wyraźnie oddaje najnowszą filozofię projektową marki Hyundai Sensuous Sportiness, a także stanowi kontynuację założeń przedstawionych w zeszłorocznym samochodzie koncepcyjnym „45” – porzuca złożone formy na rzecz prostych linii i minimalistycznych struktur.
Projektanci, inspirując się aerodynamicznym designem dążyli do uzyskania idealnych proporcji. W celu osiągnięcia pożądanego rezultatu zastosowano większy rozstaw osi oraz krótsze zwisy, a także nową architekturę dla pojazdów elektrycznych, która charakteryzuje się nieskazitelnymi powierzchniami oraz prostymi bryłami, estetyczną harmonią i funkcjonalnością.
Stworzyliśmy ikonę, która wyznacza nowy standard w segmencie pojazdów elektrycznych, a także wznosi filozofię projektowania Hyundaia na jeszcze wyższy poziom. Częścią nowej wizji jest Optymistyczny Futuryzm, którego ucieleśnieniem jest koncept Prophecy. Założeniem Optymistycznego Futuryzmu jest zbudowanie emocjonalnej więzi pomiędzy ludźmi i samochodami
SangYup Lee
Szef Globalnego Centrum Projektowego Hyundai
Nadwozie Prophecy w pełni wyraża filozofię Sensuous Sportiness
Zastosowanie filozofii Sensuous Sportiness szczególnie widoczne jest w bocznym profilu samochodu, którego kształt przywodzi na myśl kamienie oszlifowane przez działanie wiatru i deszczu. Rozciągająca się od przodu do tyłu linia przecina nadwozie nadając lekkości oraz podkreśla ponadczasowość projektu. Dzięki dynamicznemu i eleganckiemu tyłowi typu boat tail odnosi się wrażenie, że samochód jest w ciągłym ruchu nawet, gdy stoi w miejscu.
Ponadto projekt nadwozia zapewnia doskonałą aerodynamikę, która jest niezwykłe istotną kwestią w pojazdach elektrycznych. Zastosowane felgi w kształcie śmigieł nie tylko zadają szyku, ale także wymuszają odpowiedni przepływ powietrza w celu poprawy aerodynamiki. Zintegrowany spoiler wpływa na odpowiednią aerodynamikę i zwiększa siłę docisku poprawiając stabilność podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Pikselowe lampy, które po raz pierwszy pojawiły się w koncepcie „45”, zostały zastosowane w przednich reflektorach, tylnych lampach oraz na spoilerze. Pikselowy rodzaj lamp będzie wprowadzany jako element rozpoznawczy w przyszłych modelach marki Hyundai.
Elektryczna natura konceptu Prophecy widoczna jest także w konstrukcji podwozia. Szeroki przedni wlot powietrza zlokalizowany pod przednim zderzakiem pobiera świeże powietrze do efektywnego chłodzenia akumulatorów, aby poprawić wydajność ekologicznego napędu.
Wnętrze Prophecy wykorzystuje zalety platformy dla samochodów elektrycznych
Wnętrze Prophecy prezentuje możliwości jakie stwarza zastosowanie platformy dla samochodów elektrycznych. Zamiast tradycyjnego wnętrza zaprojektowano stylową i komfortową przestrzeń, która zaprasza Klientów do środka.
Prophecy wykorzystuje także technologię autonomicznej jazdy. Zamiast kierownicy zastosowano dwa intuicyjne joysticki, które zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy. Joystickami można poruszać w lewo i prawo, jeden zlokalizowano na boczku drzwi, a drugi na konsoli centralnej, dzięki czemu kierowca może prowadzić zajmując komfortową pozycję. Ponadto za pomocą przycisków zlokalizowanych na joystickach możliwa jest obsługa szeregu różnych funkcji.
Dzięki zastosowaniu joysticków w projekcie wnętrza pasażerowie mają jeszcze większą swobodę. W trybie relaksu mogą zająć wygodną pozycję na odchylonych do tyłu fotelach i oglądać treści wyświetlane na rozciągającym się na całej szerokości ekranie, który pochyla się, aby zapewnić lepszą widoczność.
W Prophecy Hyundai stworzył wnętrze łączące czysty design oraz szereg materiałów ekologicznych. Wnętrze konceptu to zapowiedź przyszłych pojazdów elektrycznych marki Hyundai. Boczne wloty powietrza umieszczone u dołu drzwi umożliwiają stałą cyrkulację powietrza, które dostarczane jest do układu Clean Air Technology, a następnie przefiltrowane trafia do wnętrza pojazdu i finalnie wraca oczyszczone do atmosfery.
Kolorystyka wnętrza ma działanie odprężające, a ambientowe oświetlenie z płynnie zmieniającymi się kolorami sprzyja odpoczynkowi i relaksowi.
Nazwa Prophecy, po polsku Przepowiednia, oddaje zamysł konceptu, który wskazuje przyszły kierunek filozofii projektowania oraz przyszłych technologii, które zostaną zastosowane w nowych modelach marki Hyundai.
Źródło: Hyundai Motor Poland