Mazda dostosowuje produkcję w odpowiedzi na sytuację związaną z koronawirusem
Mazda Motor Corporation wyraża swoje najgłębsze współczucie i troskę o wszystkich, którzy szczególnie cierpią z powodu wybuchu epidemii koronawirusa i przekazuje szczere kondolencje rodzinom, które zostały najmocniej nim dotknięte.
W odpowiedzi na globalne rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa wiele krajów szybko i radykalnie wzmocniło swoje środki zapobiegania zakażeniom, w tym wprowadziło godziny policyjne, zawieszenie sprzedaży detalicznej i ograniczenia dotyczące działalności przedsiębiorstw. W związku z tą sytuacją, Mazda zdecydowała się na dostosowanie produkcji w swoich zakładach na całym świecie z uwagi na trudności w pozyskiwaniu podzespołów i części, malejącą sprzedaż na rynkach zagranicznych i niepewność prognoz przyszłej sprzedaży.
W okresie od 28 marca do 30 kwietnia Mazda planuje wstrzymać produkcję na 13 dni, a w zakładach w Hiroszimie i Hofu uruchomić zmiany dzienne tylko przez 8 dni. Mazda zamierza przenieść część produkcji, pierwotnie planowanej na ten okres, na drugi kwartał lub kolejne miesiące roku obrotowego kończącego się w marcu 2021 r., monitorując jednocześnie rozwój sytuacji na globalnych rynkach. W okresie zawieszenia prac w fabrykach, działalność operacyjna będzie nadal prowadzona.
W pozostałych fabrykach Mazdy zlokalizowanych poza Japonią, zakład produkcyjny w Meksyku – Mazda de Mexico Vehicle Operation zostanie zamknięty przez ok. 10 dni począwszy od 25 marca, a AutoAlliance (Thailand) Co., Ltd. – fabryka Mazdy w Tajlandii zawiesi produkcję na podobny czas od końca marca.
W wybranych krajach, jak Japonia i Chiny będziemy prowadzić wznowioną niedawno działalność handlową. W przypadku innych regionów świata, w tym Europy, podejmiemy odpowiednie działania z poszanowaniem lokalnej polityki, zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować wpływ na działalność sieci sprzedaży i obsługę naszych klientów. Ponadto, będziemy nadal pracować nad zminimalizowaniem wpływu wirusa na lokalnych partnerów biznesowych, którzy zawsze okazywali nam swoje wsparcie.
Mazda stawia na pierwszym miejscu zdrowie i bezpieczeństwo lokalnych społeczności, klientów i pracowników, więc nieustannie będziemy wprowadzać środki zapobiegania zakażeniom, takie jak praca zdalna czy dezynfekcja biur oraz salonów sprzedaży.
Źródło: Mazda Motor Poland