Już niemal co trzeci klient w Polsce wybiera Mazdę z silnikiem Skyactiv-X
W pierwszej połowie tego roku aż 40% klientów kupujących w Europie Mazdę 3 i 48% wybierających Mazdę CX-30 zdecydowało się na wersje z silnikiem 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM. Innowacyjny silnik benzynowy Mazdy w Polsce wybrało do tej pory 29% kierowców Mazdy 3 i CX-30, ale niezwykle silna jest tendencja wzrostowa, gdyż w lipcu zanotowany został rekordowy, aż 40% udział tej jednostki w statystykach sprzedaży obu modeli nowej generacji.
SKYACTIV-X dostępny w Maździe 3 i Maździe CX-30 jest nowym, przełomowym silnikiem, technologią opracowaną wyłącznie przez Mazdę. Zalety silnika benzynowego o zapłonie iskrowym – wzrost osiągów przy wysokich prędkościach obrotowych i czystsze emisje wydechowe – zostały w nim połączone z zaletami silników Diesla, czyli lepszą pierwszą reakcją na dodanie gazu i niższym zużyciem paliwa. Efektem jest silnik typu mieszanego, który zapewnia to, co najlepsze z obydwu tych rozwiązań przy zachowaniu jak najniższych emisji spalin. Dlatego aż 80% klientów z państw o najwyższych wskaźnikach świadomości ekologicznej społeczeństw, jak Norwegia czy Holandia wybiera silnik Skyactiv-X przy zakupie Mazdy 3. W przypadku Mazdy CX-30 w tych krajach na nową technologię decyduje się a niemal 100% nabywców. Mazda 3 w wersji Skyactiv-X jest także doceniana przez kierowców w Szwajcarii i Francji, gdzie zdecydowało się na nią ponad 60% klientów, a Mazda CX-30 wyposażona w silnik benzynowy, cechujący się technologią zapłonu samoczynnego sprężonej mieszanki sterowanego świecą, została do tej pory wybrana przez 80% klientów w Szwajcarii i niemal 60% klientów w Szwecji i Finlandii.
Również w Polsce coraz więcej klientów zna i docenia technologię Skyactiv-X, co jest kolejnym dowodem, na to, że zmienia się świadomość ekologiczna w naszym społeczeństwie. Nie bez znaczenia są też liczne wyróżnienia dla naszego rozwiązania, w tym nagroda TECHNOBEST 2019 przyznana przez jurorów – dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy należących do stowarzyszenia Autobest, czy tytuł „Innowacja Motoryzacyjna Roku” nadany w polskim plebiscycie moto.pl. Przypomnę, że w Maździe 3 ta jednostka, wyposażona w układ „miękkiej” hybrydy Mazda M Hybrid, jest w stanie osiągnąć rekordowo niską emisję CO2 na poziomie zaledwie 96g/km. W lipcu zanotowaliśmy 40% udział tego silnika w statystykach sprzedaży Mazdy 3 i CX-30, co uznajemy za bardzo dobry wynik. Teraz postanowiliśmy przybliżyć tę technologię jeszcze większej liczbie potencjalnych klientów zrównując cenę Mazdy 3 i CX-30 z silnikami 2.0 Skyactiv-X 180 KM z roku produkcji 2019 z ceną tych samych modeli z silnikami 2.0 Skyactiv-G o mocy 150 KM z rocznika 2020.
Łukasz Paździor,
Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland
Zakup samochodów z silnikiem 2.0 Skyactiv-X 180 KM z rocznika 2019 w ramach akcji Mazda Last Minute jest możliwy do wyczerpania ograniczonej liczby dostępnych samochodów.
Źródło: Mazda Motor Poland