Premiera na polskim rynku: Škoda Octavia nowej generacji w usportowionej wersji RS
ŠKODA OCTAVIA czwartej generacji spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem na polskim rynku samochodowym. Ofertę sprzedażową flagowego modelu marki poszerzono właśnie o usportowione wersje RS.
Po raz pierwszy klienci będą mogli wybierać spośród trzech układów napędowych. Obecnie w ofercie znajduje się OCTAVIA RS z silnikiem benzynowym oraz OCTAVA RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Niebawem dołączy do nich również wariant z silnikiem wysokoprężnym.
Czwarta generacja ŠKODY OCTAVIA w pełni odpowiada na oczekiwania polskich kierowców, zapewniając im komfort, jakość i bezpieczeństwo. Świadczy o tym bardzo dobre przyjęcie modelu na krajowym rynku motoryzacyjnym. Pojazd jest niezwykle funkcjonalny. Przestronne wnętrze, bogate wyposażenie i najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa. Nowa OCTAVIA emanuje ponadczasowym designem wyrażającym pewność siebie. W nowej generacji modelu akcent położono na odświeżoną linię zderzaka i ostro zarysowane przednie reflektory. Opływowy kształt bestsellera ŠKODY pozytywnie wpływa też na ekonomię jazdy.
Premiera sportowego modelu ŠKODA OCTAVIA RS
ŠKODA poszerzyła ofertę modelu OCTAVIA na polskim rynku o usportowioną wersję RS. Usportowiony wariant modelu OCTAVIA charakteryzują czarne elementy wykończenia nadwozia z przodu i z tyłu, duże wloty powietrza pod światłami przeciwmgielnymi oraz dyfuzor. Obudowy lusterek bocznych i obramowania szyb również występują w błyszczącej czerni, podobnie jak relingi dachowe w wersji Combi. Z tyłu wersji Liftback na czarno lśnią także owiewki, dyfuzor i spojler. Spojler dachowy w wersji Combi ma kolor nadwozia.
Dynamiczne wnętrze w stylu RS
We wnętrzach wszystkich modeli OCTAVIA RS dominuje czerń. Przeprojektowana wielofunkcyjna trójramienna kierownica jest wykonana ze skóry i oznaczona logo RS. Zmieniono na niej układ przycisków i dodano nowe chromowane pokrętła. Pojazdy z przekładnią DSG posiadają dodatkowo manetki. Przednie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami mają tekstylną tapicerkę w kolorze czarnym, a w opcjonalnych fotelach ergonomicznych zaproponowano tapicerkę z Alcantary®, skóry i sztucznej skóry, regulację głębokości siedziska oraz funkcję masażu. Fotele zdobi logo RS i przeszycia w kolorze czerwonym lub srebrnoszarym, które znajdują się także na skórzanej kierownicy, podłokietnikach oraz na desce rozdzielczej pokrytej Alcantarą®. Sportowego wyglądu samochodu dopełniają ozdobne listwy z wykończeniem karbonowym i aluminiowe pedały.
Virtual Cockpit o sportowym układzie
W standardowym wyposażeniu trzech modeli RS można znaleźć Virtual Cockpit z dodatkowym układem sportowym. W standardzie jest także wybór trybów jazdy. W wariantach RS występują również wszystkie systemy wspomagania kierowcy dostępne dla gamy modelu OCTAVIA czwartej generacji. Należą do nich nowy system antykolizyjny (Collision Avoidance Assist), system ostrzegania przy wysiadaniu (Exit Warning) i system ostrzegania o ruchu lokalnym (Local Traffic Warning).
Nowe funkcje systemu dynamicznej kontroli zawieszenia
W trzech topowych modelach OCTAVIA o dynamikę jazdy dbają progresywny układ kierowniczy w standardzie oraz typowe dla RS zawieszenie sportowe, które w przypadku silników 2.0 TSI i 2.0 TDI zostało obniżone o 15 mm. Zawieszenie adaptacyjne DCC, dostępne jako wyposażenie opcjonalne, nieustannie zmienia parametry tłumienia, umożliwiając szczególnie dynamiczny styl jazdy w trybie sportowym. DCC umożliwia także zmianę różnych parametrów przy wyborze trybów jazdy, takich jak zawieszenie, tłumienie, charakterystyka układu czy działanie skrzyni DSG, zgodnie z osobistymi preferencjami. Zmian dokonuje się za pomocą suwaków na centralnym ekranie dotykowym. Prześwit w wersji OCTAVIA RS iV z zawieszeniem DCC pozostaje niezmieniony. W wariantach TSI elektronicznie sterowany dyferencjał VAQ zwiększa przyczepność na przedniej osi.
Trzy układy napędowe
W czwartej generacji modelu OCTAVIA RS klienci po raz pierwszy mogą wybierać spośród trzech różnych układów napędowych. OCTAVIA RS iV z napędem hybrydowym typu plug-in dysponuje mocą 180 kW (245 KM) i wyposażona jest w sześciobiegową skrzynię DSG. Ponadto model dostępny jest z silnikiem benzynowym 2.0 TSI z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegową skrzynią DSG. Silnik 2.0 TDI osiąga 147 kW (200 KM) zawsze występuje z siedmiobiegową skrzynią DSG, natomiast napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja. Elektronika sterująca możliwym do wyboru napędem na cztery koła w ułamku sekundy reaguje na zmianę warunków jazdy, sprzyjając utrzymaniu dynamiki, na przykład podczas szybkiego wchodzenia w zakręty. Układ ten przenosi część momentu obrotowego na przeciwne koło, gdy zmniejszy się obciążenie koła wewnętrznego, utrzymując przyczepność.
Nieważne, który wariant napędu wybierze miłośnik modelu OCTAVIA RS, wszystkie spełniają zróżnicowane oczekiwania, łącząc w sobie osiągi doceniane przez klientów od dziesięcioleci i wyjątkową praktyczność na co dzień. Każdy z trzech układów napędowych gwarantuje nieprzerwane dostarczanie mocy przy małym zużyciu paliwa, w imponującym stylu demonstrując możliwości najnowszych technologii.
František Drábek,
Dyrektor ds. modeli kompaktowych w ŠKODA AUTO
Bogate wyposażenie standardowe
Nową generację modelu OCTAVIA RS na polskim rynku charakteryzuje bardzo bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.: nawigację Columbus z ekranem 10”, KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, reflektory główne Top LED Matrix, kamerę cofania oraz szereg zaawansowanych systemów asystujących.
Z cennikiem modelu można zapoznać się pod następującym LINKIEM.
Źródło: Škoda Polska