Hyundai Ioniq 5 z tytułem “German Car of The Year 2022” oraz z nominacją do nagrody “European Car of The Year 2022”
Zaledwie pół roku po wprowadzeniu na niemiecki rynek, Hyundai IONIQ 5 otrzymał tytuł „German Car of The Year 2022” (GCOTY). W ostatniej rundzie tego prestiżowego plebiscytu, w pełni elektryczny model zwyciężył nad konkurencją, taką jak Audi e-tron GT i Porsche 911 GT3.
Podczas rozdania nagród GCOTY najlepsze modele samochodów roku rywalizują ze sobą w pięciu kategoriach: „Kompakt”, „Premium”, „Auto luksusowe”, „Nowa Energia” i „Wydajność”. Jury składające się z 20 dziennikarzy motoryzacyjnych o międzynarodowym uznaniu testuje i ocenia każdy produkt pod kątem jego cech, przydatności i przyszłej rentowności. Jako zwycięzca klasy w kategorii „Nowa Energia”, IONIQ 5 wziął udział i tym samym wygrał finałową rundę plebiscytu.
Hyundai IONIQ 5 to nie tylko wyjątkowy samochód elektryczny. Dla nas to tegoroczny topowy model. Unikalne połączenie designu, wydajności i przyjemności z jazdy modelem IONIQ 5 pomogło mu uzyskać ponadprzeciętne wyniki we wszystkich kryteriach, nie odsłaniając żadnych słabych punktów. Naszym zdaniem obsługa i technologia akumulatorów IONIQ 5 są przełomowe. I chociaż jest to „German Car of The Year 2022”, IONIQ 5 zdecydowanie przyciąga uwagę na całym świecie.
Jens Meiners
Inicjator i Członek Jury „German Car of The Year”
Otrzymanie tej nagrody przez model IONIQ 5 w obecności tak dużej konkurencji dowodzi, że udało nam się stworzyć wyjątkowy pojazd, który wyróżnia się na tle podobnych modeli na europejskim rynku motoryzacyjnym. Ponadto to zwycięstwo pokazuje, że akumulatorowe pojazdy elektryczne stają się coraz ważniejsze dla naszych klientów w Europie. IONIQ 5 jest obecnie wiodącym modelem w naszej strategii elektryfikacji i realizuje wizję Hyundaia o zerowej emisji spalin.
Michael Cole
Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe
Nominacja do nagrody „European Car of The Year 2022”
Hyundai IONIQ 5 został nominowany do prestiżowego tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2022 (COTY). Pierwszy model nowopowstałej submarki IONIQ jest jednym z siedmiu nominowanych modeli w wyścigu o tę prestiżową nagrodę. Ostatnia runda głosowania odbędzie się pod koniec lutego, a zwycięzca zostanie ogłoszony w poniedziałek, 28 lutego w Genewie.
IONIQ 5 został wybrany spośród 39 modeli nominowanych do nagrody COTY 2022 i będzie konkurował o wygraną z sześcioma innymi pojazdami. Nominacja ta jest zwieńczeniem udanego roku dla pierwszego modelu nowej submarki dedykowanej samochodom elektrycznym Hyundai.
Ta nominacja do nagrody, tak uznanej instytucji jaką jest COTY, dodatkowo podkreśla, że IONIQ 5 to wyjątkowy i innowacyjny pojazd elektryczny, który wyróżnia się na bardzo konkurencyjnym rynku. IONIQ 5 jest liderem strategii elektryfikacji Hyundaia i rozwija naszą wizję mobilności o zerowej emisji, tak aby dać klientom jeszcze większy wybór.
Michael Cole
Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe
Hyundai IONIQ 5: Nowa era elektromobilności
IONIQ 5 został zbudowany na platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP) – nowej płycie Hyundai Motor Group przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami. Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rodzajami akumulatorów – 58 kWh lub 72,6 kWh oraz napędem na wszystkie lub tylne koła. Zgodnie z danymi WLTP wersja z napędem na tylne koła i akumulatorami magazynującymi 72,6 kWh zapewnia maksymalny zasięg jazdy do 481 kilometrów na jednym ładowaniu.
IONIQ 5 zapewnia wysoką wydajność i bardzo szybkie ładowanie. Dzięki napięciu 800 V obie wielkości akumulatorów można naładować od 10 do 80% w zaledwie 18 minut na stacjach szybkiego ładowania. Klienci mogą korzystać z technologii Vehicle to Load (V2L) do zasilania i ładowania dowolnego urządzenia elektronicznego podczas jazdy lub postoju, takiego jak laptopy czy hulajnogi.
Oprócz szerokiej gamy opcji napędu IONIQ 5 oferuje także niezwykłe wnętrze. Naturalne materiały podkreślają zrównoważony charakter pojazdu. Elektrycznie regulowane przednie fotele mogą odchylać się pod optymalnym, ergonomicznym kątem, zapewniając pasażerom siedzącym na przednich siedzeniach uczucie nieważkości i wsparcie dolnych partii nóg. Bogato wyposażone auto elektryczne ma 12,25-calowe ekrany w kokpicie i system informacyjno-rozrywkowy. Konsola środkowa i tylne siedzenie można przesuwać, aby zapewnić klientom jeszcze więcej przestrzeni. IONIQ 5 może również holować przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej do 1600 kilogramów.
Jak wszystkie modele Hyundaia, IONIQ 5 jest dostępny z pięcioletnią gwarancją bez limitu przebiegu. Jako uzupełnienie tej gwarancji, akumulator wysokonapięciowy jest objęty ośmioletnią lub 160 000-kilometrową gwarancją.
Źródło: Hyundai Motor Poland