Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu: Volkswagen wciąż udoskonala swój bestsellerowy model – Golfa

Volkswagen Golf kolejny raz uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Europejska organizacja przyznała mu bardzo dobre oceny we wszystkich kategoriach. Kompaktowy model Volkswagena zdobył wysokie noty za poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych uczestników ruchu drogowego, a także za systemy wspomagające.

W wyposażeniu standardowym Golfa jest teraz także centralna poduszka powietrzna – umieszczona między przednimi fotelami. Najnowsza odsłona kompaktowego auta z Wolfsburga jest więc zaprojektowana w taki sposób, by spełniać wymogi nowej, bardziej rygorystycznej procedury testowej i nadal zapewniać maksymalny poziom bezpieczeństwa. Tym samym Golf pozostaje jednym z najlepszych aut w swojej klasie.

Golf zaliczył kolejny test zderzeniowy Euro NCAP z bardzo dobrym wynikiem. Po tym, jak kompakt Volkswagena otrzymał pięć gwiazdek zgodnie z obowiązującym w 2019 roku standardem Euro NCAP, również teraz organizacja doceniła wysoki poziom bezpieczeństwa auta z Wolfsburga. Tegoroczne próby przeprowadzono zgodnie ze zmodyfikowanymi procedurami testowymi, obowiązującymi od 2020 roku. Mimo że poprzednia ocena jest ważna jeszcze przez trzy lata, Volkswagen postanowił sprawdzić poziom bezpieczeństwa swojego bestsellera i poddać go testom według nowych, znacznie bardziej rygorystycznych norm. „Spora część producentów pojazdów, aby utrzymać konkurencyjność, szuka oszczędności, niektórzy również w zakresie bezpieczeństwa. Cieszę się, że są również przykłady odwrotne – np. Volkswagen nieustannie poprawia bezpieczeństwo Golfa, aby był on na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami i dotrzymywał kroku konkurentom” – skomentował wyniki sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Istotnym elementem, zwiększającym bezpieczeństwo jest poduszka powietrzna między przednimi fotelami, która należy teraz do wyposażenia standardowego Golfa. W przypadku zderzenia bocznego pomaga ona zapobiec ewentualnemu zderzeniu się głowami osób siedzących z przodu. Nowością jest także dodatkowy napinacz pasów biodrowych dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. W kategorii „Ochrona dorosłych pasażerów” kompaktowy Volkswagen uzyskał znakomity wynik 88 procent możliwych do zdobycia punktów.

Zbliżony wynik, bo 87 procent, Golf uzyskał za „Ochronę dzieci”. W tej kategorii brani pod uwagę trzy istotne kwestie: oprócz ochrony, jaką zapewniają dzieciom pasy bezpieczeństwa w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, oceniano także możliwości bezpiecznego montażu fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie związane z przewożeniem dzieci.

W kategorii „Systemy asystujące” Golf otrzymał 79 procent możliwych do zdobycia punktów. Dobrze oceniono między innymi autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który reagował poprawnie na inne pojazdy. Do uzyskania dobrego wyniku przyczyniły się również system ostrzegania kierowcy (Driver Alert) oraz funkcja hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skręcania. Oba elementy należą do wyposażenia standardowego Golfa.

Oprócz ochrony pasażerów w pojazdach Euro NCAP sprawdza także, jak skutecznie automatyczne systemy hamowania awaryjnego mogą chronić pieszych i rowerzystów, a więc niechronionych uczestników ruchu drogowego, w przypadku ryzyka kolizji. W tej kategorii Golf, wyposażony seryjnie w system Front Assist, uzyskał wynik 74 procent.

Wynik Golfa w teście Euro NCAP jest dowodem na to, że Volkswagen nieustannie poprawia bezpieczeństwo swoich samochodów. W marcu 2022 roku pięć gwiazdek w testach uzyskały ID.5, Polo i Taigo, a wcześniej, w 2020 i 2021 roku tę samą notę otrzymały także ID.3 i ID.4. Rok wcześniej, w 2019 roku, T-Roc i Golf także zasłużyły na maksymalną ocenę.

Testy zderzeniowe przeprowadzane przez Euro NCAP od 1997 roku stanowią punkt odniesienia dla poziomu bezpieczeństwa nowych samochodów w Europie.
roku stanowi rygorystyczny punkt odniesienia dla poziomu bezpieczeństwa nowych modeli pojazdów w Europie. Procedury testowe i wymagania dotyczące standardowego wyposażenia w systemy wspomagające kierowcę oraz zwiększające bezpieczeństwo bierne są regularnie, mniej więcej co dwa lata, zaostrzane. Szczegóły dotyczące poszczególnych testów są dostępne na stronie www.euroncap.com.

Źródło: Volkswagen Polska