IAA Frankfurt: Amarok Aventura Exclusive i Amarok Dark Label
Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała koncepcyjny model Amarok Aventura Exclusive z metalizowanym lakierem w kolorze Kurkuma zapowiadając tym samym przyszłe auto z najmocniejszym w gamie silnikiem 3.0 TDI. We Frankfurcie zobaczyliśmy także nowy model specjalny Dark Label, który wiosną 2018 roku pojawi się w sprzedaży.
Studyjny Amarok Aventura Exclusive wyznacza kierunek rozwoju przyszłych pick-upów marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Silnik tego auta ma jeszcze większą moc i uzyskuje jeszcze wyższy moment obrotowy niż oferowana dotychczas najmocniejsza jednostka. Koncepcyjny samochód wyposażony w ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz w stały napęd na cztery koła osiąga moc 190 kW/258 KM.
Samochód z metalizowanym lakierem w kolorze Kurkuma, wyposażony w obszerną podwójną kabinę i odznaczający się wyrazistą stylistyką wyróżnia kilka detali szczególnie przyciągających wzrok – wśród nich polerowane na wysoki połysk 19-calowe obręcze kół Milford, a także chromowane orurowanie skrzyni ładunkowej, grill, lusterka zewnętrzne i tylny zderzak. Sportowego wyglądu nadają mu biksenonowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED.
Egzemplarz wystawiony na targach IAA wyposażony był w unikalną roletę zabezpieczającą przedział ładunkowy, która po raz pierwszy wyprodukowana została w kolorze srebrnym. Zarówno w terenie, jak i w miejskiej dżungli kierowcę wspierają systemy takie jak Park Pilot – zestaw czujników parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania, oraz blokada mechanizmu różnicowego.
Wnętrze Amaroka Aventura Exclusive wyposażone zostało także w liczne sportowe akcenty. Na szczególną uwagę zasługuje czarna, skórzana tapicerka z żółtymi szwami, regulowane w 14-tu kierunkach fotele ergoComfort, trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą oraz system nawigacji Discovery Media. Po raz pierwszy podczas IAA zobaczyliśmy Amaroka z czarną podsufitką, która harmonijnie łączy się z wnętrzem w kolorze tytanowej czerni. Do chromów widocznych na zewnątrz nadwozia nawiązują także elementy dekoracyjne we wnętrzu.
Z kolei limitowany model specjalny Amarok Dark Label został stworzony w oparciu o wersję wyposażenia Comfortline i lakier metalizowany Carbon Steel. Jego wygląd wzbogaca czarne orurowanie progów, matowo-czarne orurowanie przestrzeni ładunkowej, chromowany grill oraz 18-calowe polerowane obręcze kół Rawson z lekkich stopów w kolorze antracyt. Amarok Dark Label został stworzony z myślą o osobach ceniących wyjątkowy design i poszukujących auta niepowtarzalnego, ale nie zamierzających rezygnować z zalet prawdziwej terenówki. Unikatową stylistykę tego modelu podkreślają czarne matowe klamki i lusterka zewnętrzne, a także logo Dark Label w dolnej części drzwi. We wnętrzu uwagę przykuwają czarna podsufitka oraz dywaniki opatrzone znaczkiem Dark Label.
Silnik V6 TDI montowany w Amaroku Dark Label przygotowanym przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe może, w wersji o mocy 120 kW, współpracować z 6-biegową manualną skrzynią biegów i być montowany w autach z napędem na tylne koła lub z dołączanym napędem na cztery koła, a w wersji o mocy 150 kW można go łączyć do wyboru z 6-biegową manualną skrzynią oraz dołączanym napędem 4MOTION lub z 8-stopniową skrzynią automatyczną i stałym napędem 4×4.
Samochód ma się pojawić w sprzedaży już wiosną 2018 roku. W modelu tym stosowana jest seryjnie technologia BlueMotion (BMT), na którą składają się system start-stop, system rekuperacji (odzyskiwania energii) oraz opony o obniżonym oporze toczenia. Obydwie wersje silnika (o mocy 120 i 150 kW) spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Amarok ma długość 5,25 m i szerokość 2,23 m (włącznie z lusterkami zewnętrznymi) i spełnia wszelkie wymagania stawiane klasycznym pick-upom. Na skrzyni ładunkowej czterodrzwiowego auta z podwójną kabiną zmieści się w poprzek europaleta i – zależnie od wersji wyposażenia – można ją obciążyć nawet ciężarem przekraczającym tonę. Ponadto nowy Amarok w niektórych wersjach jest w stanie pociągnąć przyczepę ważącą do 3,5 tony.
Tekst i fot. Volkswagen Użytkowe