Hyundai utrzymuje wysoką pozycję w globalnym rankingu wartości marek

Hyundai wzmocnił 35. pozycję w najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie, opublikowanym przez specjalistów z agencji Interbrand, pomimo wielu trudnych wyzwań związanych z niektórymi rynkami.

Aktualna wartość marki Hyundai została wyceniona na 13,2 miliarda USD, co oznacza wzrost o 5,1% w porównaniu do roku poprzedniego.

Hyundai chce być marką lifestylową, a nie tylko motoryzacyjną, dlatego budujemy relacje z Klientami w nowych obszarach, aby mogli jeszcze lepiej poznać naszą filozofię Modern Premium – powiedział Wonhong Cho, szef działu marketingu Hyundai Company. – Ta filozofia, jak również plan rozwoju produktów w kontekście Mobilności Przyszłości oraz ich jakość i technologiczne zaawansowanie, pozwolą na osiągnięcie zrównoważonego wzrostu marki w najbliższych latach – dodał.

Hyundai sprzedał ponad 4,8 miliona samochodów na całym świecie, co wpłynęło na zajęcie 6. pozycji na liście najcenniejszych marek motoryzacyjnych i wyprzedzenie takich uznanych marek jak Audi, Volkswagen, Porsche, Nissan. Oznacza to czterokrotny wzrost wartości marki Hyundai w rankingu od 2005 roku, kiedy wynosiła ona 3,5 miliarda dolarów.

Kluczowym elementem wpływającym na coraz silniejszą pozycję Hyundaia w naszym zestawieniu jest konsekwentne realizowanie wizji Mobilności Przyszłości, pomimo obiektywnie trudnych warunków rynkowych – powiedział Mike Rocha, Dyrektor Globalny ds. wyceny marek w Interbrand. – Hyundai niesamowicie intensywnie pracuje aby zrealizować tę wizję, rozwijając technologię autonomicznej jazdy oraz łączności (connectivity) pod szyldem Modern Premium, oznaczającym ich dostępność dla każdego – dodał.

Trwa także ofensywa produktowa Hyundaia, w ramach której marka oferuje swoje modele w kolejnych segmentach. Ostatnim, wprowadzonym globalnie modelem jest KONA – kompaktowy SUV segmentu B, którego potencjał potwierdza 10 000 zamówień zebranych w pierwszym miesiącu sprzedaży w Korei.
Marka zaproponowała także Klientom swój pierwszy model o sportowym charakterze i wysokich osiągach. i30 N bazuje na doświadczeniu Hyundaia w Motorsporcie i ma zapewnić kierowcy maksymalną satysfakcję ze sportowej jazdy.

Hyundai planuje także umacniać swój status jednego z liderów w rozwoju napędów alternatywnych. W ramach realizacji programu Mobilności Przyszłości, do 2020 roku w ofercie marki znajdzie się aż 15 modeli przyjaznych środowisku, łącznie z nowym samochodem wodorowym.

Historia marki Hyundai w rankingu Interbrand:

Rok

Miejsce w rankingu

Wartość marki ($mld)

2017

35

13.2

2016

35

12.5

2015

39

11.3

2014

40

10.4

2013

43

9.0

2012

53

7.5

2011

61

6.0

2010

65

5.0

2009

69

4.6

2008

72

4.8

2017 Top 10 – marki motoryzacyjne

Miejsce

Marka

Wartość marki ($mld)

1

Toyota

50.3

2

Mercedes-Benz

47.8

3

BMW

41.5

4

Honda

22.7

5

Ford

13.6

6

Hyundai Motor

13.2

7

Audi

12.0

8

Nissan

11.5

9

Volkswagen

11.5

10

Porsche

10.1

opr. Hyundai,