Dźwigacze Kultury: Biznes w kulturze, kultura w biznesie
Między innymi o tym, co daje kultura biznesowi i na co w zamian sama może liczyć rozmawiali uczestnicy konferencji Dźwigacze Kultury. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele Partnera dla Krakowa – Edward Kuchta, Grupa Autoremo oraz Krzysztof Kramarz, Bukovina Resort.
Krakowskie Biuro Festiwalowe, główny pomysłodawca i organizator konferencji, założył: chcemy zwrócić się w stronę menedżerów kultury i biznesu – ludzi, którzy zajmują się administrowaniem kulturą oraz tych, którzy ją wspierają – by dzielić się z nimi swoimi doświadczeniami i zachęcić ich do zaprezentowania własnych. Te założenia było podstawą Dźwigaczy Kultury – konferencji robionej przez i dla ludzi związanych z kulturą i organizacją wydarzeń kulturalnych.
Przez dwa dni spotkań odbywających się w ICE Kraków uczestnicy mieli możliwość spotkania ludzi odpowiedzialnych za całokształt organizacji eventów kulturalnych – od pomysłu, przez pozyskanie sponsorów, aż po organizację i sprawy związane z bezpieczeństwem imprezy.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się prelekcje związane z finansowaniem kultury i współpracy instytucji kulturalnych z prywatnym biznesem. O tym, jak kultura wpływa na kreowanie wizerunku marki oraz jakie cele przyświecają właścicielowi firmy, który finansowo wspiera wydarzenia kulturalne mówił Edward Kuchta, współwłaściciel Grupy Autoremo – jednej z największych grup dealerskich w Polsce.
Do ostatniego miejsca wypełniła się również sala podczas warsztatów „Pieniądze? Trudny temat? – Czyli co kultura daje biznesowi”. Tu rad udzielał Krzysztof Kramarz, dyrektor marketingu i PR Bukovina Resort.
W przerwie pomiędzy spotkaniami i panelami goście mogli zapoznać się z nowym modelem Renault Koleos oraz ofertą dealera Renault Anndora Kraków, Grupa Autoremo.
W związku z ogromnym zainteresowaniem konferencją organizatorzy obiecali powrócić do tematów podczas kolejnych spotkań Dźwigaczy Kultury w przyszłym roku.