Hyundai KONA Electric: Samochód bez kompromisów

Nowy model KONA Electric pierwszym w pełni elektrycznym, subkompaktowym SUV-em na europejskim rynku.

– Hyundai Motor już dziś jest liderem rozwiązań z zakresu mobilności przyszłości – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe. – Prezentując nowy model KONA Electric, stawiamy kolejny, ważny krok w naszej ambitnej strategii dotyczącej samochodów ekologicznych. KONA Electric to model bez kompromisów, łączący charakter prawdziwego SUV-a z elektromobilnością. Reprezentuje postępową naturę marki Hyundai, dla której przyszłość jest już dziś! – dodał.

Uznanie w segmencie SUV-ów i postępowe myślenie

KONA Electric potwierdza silną pozycję marki w segmencie samochodów ekologicznych, łącząc charakter SUV-a z mocą napędów elektrycznych. Hyundai jest pierwszą marką motoryzacyjną w Europie, która stworzyła dostępny dla wszystkich, w pełni elektryczny, subkompaktowy model typu SUV. Już teraz, oferując najszerszą gamę napędów, Hyundai jest jednym z liderów w aspekcie ekologicznej mobilności. Jako pierwszy wprowadził na rynek produkowany seryjnie model zasilany ogniwami paliwowymi – ix35 Fuel Cell, a niedawno zaprezentował jego następcę – nowy model NEXO. Ponadto, Hyundai IONIQ jest pierwszym samochodem, dostępnym z trzema rożnymi rodzajami elektrycznego napędu do wyboru. Zdobywając kilka prestiżowych wyróżnień od mediów i organizacji branżowych, IONIQ jest jednym z najbardziej nagradzanych samochodów eko w Europie.

Historia sukcesu SUV-ów Hyundaia zaczęła się 17 lat temu, w momencie zaoferowania Klientom modelu Santa Fe. Od 2001 roku Hyundai sprzedał w Europe ponad 1,5 mln sztuk modeli: Santa Fe, Grand Santa Fe, Tucson i KONA. Wszystkie auta wyróżniają się dynamiczną, nowoczesną stylistyką i ugruntowują silną pozycję marki Hyundai w tym stale rosnącym segmencie.

Samochód bez kompromisów

Nowy Hyundai KONA Electric odzwierciedla dwa wiodące trendy w motoryzacji – elektryfikację oraz charakterystykę segmentu SUV. Ma tak samo wyrazistą stylistykę, co model KONA ze standardowym napędem. W pełni elektryczna wersja jest odpowiedzią na styl życia i oczekiwania współczesnych Klientów, którzy chcą czerpać radość z jazdy, dbając jednocześnie o środowisko naturalne. Całkowicie nowa platforma modelu KONA umożliwia zaoszczędzenie przestrzeni poprzez integrację pakietu akumulatorów, nie wymagajac kompromisów w zakresie przestronności wnętrza.

Moc nowego modelu KONA Electric: Ty decydujesz

KONA Electric ma dwie wersje układu napędowego, oferując Klientom jedne z najmocniejszych silników elektrycznych. Samochód w wersji z akumulatorami gwarantującymi zwiększony zasięg, jest w stanie pokonać do 470 kilometrów*, dostarczając maksymalną moc 204 KM (150 kW). Dysponująca akumulatorami o pojemności 39,2 kWh, bazowa wersja ma zasięg do 300 kilometrów* i silnik o mocy 135 KM (99 kW). Dzięki 395 Nm dostępnego natychmiast momentu obrotowego i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 7.6 sekundy, nowa KONA Electric dostarcza prawdziwą przyjemność z jazdy.

Nowoczesna stylistyka

Pełen ekspresji przód modelu KONA Electric jest niemal identyczny, jak ten w modelu z tradycyjnym napędem. Głównym, stylistycznym wyróżnikiem jest zamknięta, poprawiająca aerodynamikę samochodu osłona chłodnicy. Inny, charakterystyczny element to przednie światła z lampami LED do jazdy dziennej, umieszczone na szczycie głównych reflektorów, również w technologii LED. Dwukolorowe nadwozie KONY Electric i wybór siedmiu kolorów lakieru, daje możliwość podkreślenia indywidualnej osobowości kierowcy.

Prowadzenie samochodu elektrycznego

Specjalną funkcją jest moduł shift-by-wire, umożliwiający intuicyjną obsługę napędu elektrycznego. Regulowany układ odzyskiwania energii z hamowania, z wykorzystaniem łopatek, umieszczonych pod kierownicą, pozwala kierowcy wybrać intensywność tego procesu. System odzyskuje dodatkową energię zawsze, gdy tylko jest to możliwe. Kierowcy mogą korzystać również z 7-calowego ekranu, na którym prezentowane są istotne informacje o osiągach samochodu oraz dodatkowego, opcjonalnego wyświetlacza head-up, prezentującego najważniejsze informacje bezpośrednio na linii wzroku.

Łączność i bezpieczeństwo

System infotainment integruje nawigację, media i zestaw funkcji, jak np. obsługa Apple CarPlay i Android Auto, a także bezprzewodowe ładowanie.

Nowy eko-model w gamie Hyundaia został bogato wyposażony w najnowsze rozwiązania z zakresu czynnego bezpieczeństwa oraz technologie wspomagające prowadzenie, oferowane pod wspólną nazwą SmartSense. Jest to m.in.: zapobieganie kolizjom (z funkcją wykrywania pieszych) Forward Collision Avoidance Assist, ostrzeganie przed możliwością kolizji z pojazdami w martwym polu – Blind Spot Collision Warning, ostrzeganie przed możliwością kolizji w ruchu poprzecznym podczas cofania – Rear Cross Traffic Collision Warning, utrzymywanie samochodu na pasie ruchu – Lane Keeping Assist, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy – Driver Attention Warning, ostrzeganie o ograniczeniach prędkości – Speed Limit Warning i utrzymywanie samochodu centralnie na pasie ruchu, już od najniższej prędkości Lane Following Assist.
* W oparciu o wewnętrzne cele, określone przepisami WLTP

STYLISTYKA

Nowy model KONA Electric jest kolejnym, nowoczesnym SUV-em, dzięki któremu Hyundai realizuję swoją politykę powszechnej dostępności zaawansowanych technologii.

Stylistyka zewnętrzna

KONA Electric ma kontrastowe nakładki błotników i wyraziste przetłoczenia. Kluczowe elementy stylistyczne z przodu to zamknięta osłona chłodnicy oraz podwójne reflektory – światła LED do jazdy dziennej znalazły się nad reflektorami głównymi.

Wloty powietrza, ulokowane po bokach przedniego zderzaka usprawniają aerodynamikę, redukując turbulencje powietrza w nadkolach.

Elegancki profil z krótkim tylnym zwisem i zderzakiem wyprofilowanym jak skrzydło, uwydatnia dynamikę samochodu. Na dachu znalazły się relingi ułatwiające np. montaż dachowego bagażnika, a srebrne boczne listwy jeszcze bardziej podkreślają wyrafinowany charakter SUV-a.

Kształt tylnego zderzaka i oprawy podzielonych, tylnych lamp ze smukłymi światłami LED, nawiązują do stylistyki przedniego pasa. Osłony nadwozia ze sztucznego tworzywa z wbudowanymi kierunkowskazami i światłami cofania, dodatkowo podkreślają nowoczesną stylistykę modelu KONA Electric. Tylny spojler zintegrowano z trzecim światłem hamowania w technologii LED. Z szerokością 1,800 mm, niskim profilem nadwozia i wysokością 1,565 mm, KONA Electric mocno wyróżnia się na drodze, a efekt potęgują dedykowane 17-calowe, aluminiowe koła.

KONA Electric ma wiele możliwości personalizacji. Siedem kolorów nadwozia można łączyć z trzema kolorami dachu, co daje w sumie 21 wariantów stylistycznych. Dach i zewnętrzne lusterka są dostępne w odcieniach czerni i bieli: Phantom Black, Dark Knight oraz Chalk White. Kolory karoserii to: Chalk White, Dark Knight, Tangerine Comet, Ceramic Blue, Pulse Red, Acid Yellow oraz nowy Galactic Grey.

Stylistyka wnętrza

Klienci mogą wybrać czarne wnętrze, a także materiałową, pół-skórzaną lub skórzaną tapicerkę. Opcjonalnie, dostępne jest trójkolorowe wnętrze, łączące czerń z błękitem i szarością w wersjach z tkaninowo-skórzaną lub skórzaną tapicerką.

We wnętrzu samochodu, mocno wyróżnia się dedykowana temu modelowi, centralna konsola z modułem shift-by-wire, skupiająca wszystkie przyciski dla zapewnienia intuicyjnej obsługi. Pod środkową konsolą znajduje się dodatkowa przestrzeń na przechowywanie osobistych przedmiotów.

Nowy, wysokiej rozdzielczości, siedmiocalowy ekran wyświetla takie wskaźniki, jak: prędkościomierz, poziom naładowania baterii, przepływ energii i tryby jazdy – zależnie od wybranego trybu, zmieniają się kolory tła i zegarów. Ponadto, dodatkowy projektor head-up display (HUD), wyświetla najważniejsze informacje na temat jazdy, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy. Pozwala to na szybsze informacji, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej koncentracji na drodze.

Nowy wyświetlacz head-up zapewnia optymalną widoczność w różnych warunkach oświetleniowych, dzięki 8-calowemu obrazowi oraz jasności ponad 10,000 kandeli na metr kwadratowy. Istnieje możliwość regulacji kąta i wysokości projekcji HUD, dla zapewnienia optymalnej widoczności i dostosowania jej do indywidualnych potrzeb. Projektor, aktywowany za pomocą umieszczonego obok kierownicy przycisku, wysuwa się z deski rozdzielczej i chowa w jej wnętrzu, gdy nie jest w użyciu. Head-up display wspiera bezpieczeństwo jazdy, prezentując takie informacje, jak: prędkość, komunikaty nawigacji, poziom paliwa oraz ostrzeżenia systemów aktywnego bezpieczeństwa i asystentów jazdy – jak np. zapobieganie czołowym kolizjom (Forward Collision-Avoidance Assist), utrzymywanie samochodu na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), ostrzeganie przed kolizją z pojazdami w martwym polu (Blind Spot Collision Warning), informowanie o ograniczeniach prędkości i monitorowanie zmęczenia kierowcy (Intelligent Speed Limit Warning oraz Driver Attention Warning). Wyświetlane są również informacje o trybie pracy systemu audio i radia.

KONA Electric ma szereg elementów wyposażenia, zapewniających maksimum komfortu, m.in. regulowane elektrycznie w 8 płaszczyznach przednie fotele, pozwalające na zajęcie możliwie najwygodniejszej pozycji. Kierowca korzysta również z dodatkowej, 2-stopniowej regulacji podparcia lędźwiowego. Ponadto, przednie fotele mają trójstopniową wentylację i ogrzewanie, dla zapewnienia komfortu jazdy w każdą pogodę. Kolejnym udogodnieniem, podczas eksploatacji w zimne dni, jest dostępne za dopłatą ogrzewanie koła kierownicy.

W samochodzie jest odpowiednio dużo miejsca dla pasażerów oraz ich bagażu. Przestrzeń na nogi w pierwszym rzędzie to 1,054 mm, podczas gdy pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji 850 mm. Przestrzeń nad głowami z przodu to 1,006 mm, a z tyłu 948 mm. Pojemność bagażnika to łącznie 332 l, uwzględniając w tym schowek na kabel do ładowania samochodu (373 l bez kabla), co zapewnia odpowiednią przestronność w codziennym użytkowaniu.

OSIĄGI

Jazda modelem KONA Electric – oferowanym z dwoma, rożnymi napędami do wyboru, to bezkompromisowa deklaracja podejścia kierowcy do czystej mobilności – tematu, z którym Hyundai jest silnie związany.

Hyundai zdecydował o zastosowaniu w aucie polimerowych, litowo-jonowych zestawów ogniw. Zapewnia to zmniejszenie zjawiska pamięci baterii oraz znakomitą efektywność ładowania i oddawania energii, przy jednocześnie wysokiej pojemności.

Napędy

KONA Electric oferowana jest z dwoma rodzajami napędu. Wersja o zwiększonym zasięgu ma akumulatory o pojemności 64 kWh, zapewniające podróż na dystansie do 470 km, przy zużyciu energii na poziomie 15.2 kWh/100 km (cel wewnętrzny, zgodnie z regulacjami WLTP). Silnik elektryczny dostarcza moc 204 KM (150 kW), rozpędzając samochód do 100 km/h w imponującym czasie 7.6 s.

Z akumulatorami o pojemności 39,2 kWh, podstawowa wersja pozwala pokonać na jednym ładowaniu dystans do 300 km, dostarczając moc 134 KM (99 kW), przy niższym zużyciu energii na poziomie 14.8 kWh/100 km (cel wewnętrzny zgodnie z regulacjami WLTP).

Obie wersje napędu mają 395 Nm dostępnego natychmiast momentu obrotowego, zapewniając radość z jazdy oraz możliwość dysponowania pełną mocą, dostępną od pierwszej sekundy jazdy do maksymalnej prędkości 167 km/h.

System shift-by-wire zapewnia prostą obsługę samochodu, polegającą na wyborze trybu jazdy z użyciem przycisku. Oszczędza również przestrzeń, wymaganą do umieszczenia mechanicznych połączeń między tradycyjną dźwignią zmiany biegów a przekładnią, co zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania drobiazgów w przedniej części samochodu.

Stworzony przez Hyundaia, w pełni elektryczny, subkompaktowy SUV został wyposażony również w elektroniczny hamulec postojowy (Electronic Parking Brake – EPB), sterowany opuszkami palców kierowcy. Ładowanie litowo-jonowych, polimerowych akumulatorów do 80% zajmuje około 54 minut z użyciem szybkiej ładowarki prądu stałego (DC), o mocy 100 kW. Ładowanie prądem zmiennym (AC) z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 7,2 kW zajmuje 9 godzin i 40 minut w przypadku pakietu akumulatorów, gwarantujących zwiększony zasięg oraz 6 godzin i 10 minut z pakietem akumulatorów o krótszym zasięgu. Kierowca ma również możliwość ładowania samochodu z wykorzystaniem domowego gniazdka, używając kabla, zintegrowanego z modułem kontrolnym i ładowarką, tzw. ICCB. Gniazdo do podłączenia ładowarki znajduje się z przodu pojazdu, obok logo marki.

ŁĄCZNOŚĆ

Wychodząc naprzeciw zróżnicowanym oczekiwaniom Klientów, nowy Hyundai KONA Electric został wyposażony w zaawansowane systemy łączności. Aby zapewnić ich bezproblemową współpracę ze smartfonem oraz uczynić obsługę podczas jazdy bardziej intuicyjną i bezpieczną, w samochodzie znalazł się system Display Audio, zapewniający łączność z systemami Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth. W ten sposób, użytkownicy mogą zarządzać plikami muzycznymi, telefonem i funkcjami nawigacji, korzystając z siedmiocalowego kolorowego, dotykowego ekranu pojemnościowego LCD, pozostając jednocześnie w skupieniu na drodze. System Display Audio zintegrowano z kamerą cofania, wyświetlającą dynamiczne linie naprowadzające. Dodatkowy, umieszczony między dwoma zegarami, pośrodku deski rozdzielczej, siedmiocalowy ekran jest tu standardowym wyposażeniem. Klienci mogą też wybrać opcjonalny, 8-calowy ekran nawigacji, zapewniający te same funkcje łączności z Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth. Wzbogacony o darmową, siedmioletnią subskrypcję usług LIVE, dostarcza aktualizowanych w czasie rzeczywistym informacji o pogodzie, natężeniu ruchu i fotoradarach (tam, gdzie jest to dozwolone prawem), a także wynikach wyszukiwania interesujących miejsc online. System nawigacji zawiera także mapy 3D oraz wyjątkową, opracowaną przez Hyundai Motor, usługę Lifetime MapcareTM** z darmową, coroczną aktualizacją map i oprogramowania. By ułatwić manewrowanie, system doposażono w kamerę cofania z dynamicznie wyświetlanymi liniami naprowadzającymi.

**Lifetime MapCare™ jest komercyjnym określeniem subskrypcji usługi w programie Hyundaia MapCare™ z coroczną aktualizacją map, zapewnioną w wybranych pojazdach marki Hyundai przez minimalny okres dziesięciu lat po zakończeniu produkcji modelu.

Bezprzewodowe ładowanie indukcyjne

Aby mieć pewność, że telefony pasażerów są zawsze naładowane, model KONA Electric wyposażono również w bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę telefonów komórkowych (w standardzie Qi). Stan naładowania telefonu jest wizualizowany za pomocą umieszczonego powyżej, małego wskaźnika. Jeśli kierowca zostawi telefon w aucie, w momencie wyłączenia silnika na głównym wyświetlaczu pojawi się przypomnienie.

Do podłączania kolejnych urządzeń w aucie służą: standardowy port USB i złącze AUX.

Wysokiej klasy system nagłośnienia Krell

Model KONA Electric został wyposażony w wysokiej kasy system nagłośnienia firmy Krell, składający się z ośmiu głośników – w tym dwóch 20-milimetrowych wysokotonowych, czterech 160-milimetrowych niskotonowych, jednego 100-milimetrowego głośnika centralnego oraz 200-milimetrowego subwoofera. Ośmiokanałowy wzmacniacz zapewnia moc 45 W dla każdego z kanałów, maksymalizując wrażenia akustyczne.

HYUNDAI SMARTSENSE: NAJWYŻSZY POZIOM AKTYWNEGO BEZPIECZEŃSTWA

Nowy model KONA Electric wyróżnia się wyposażeniem w najnowsze systemy aktywnego bezpieczeństwa i wspomagania prowadzenia Hyundai SmartSense, spełniające najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa: inteligentny tempomat z systemem Stop & Go (Smart Cruise Control), zapobieganie kolizjom z funkcją wykrywania pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist), w standardzie – utrzymywanie samochodu pośrodku pasa ruchu (Lane Keeping Assist), ostrzeganie przed kolizją z pojazdami w martwym polu, obejmujące również zapobieganie kolizjom podczas cofania (Blind-Spot Collision Warning i Rear Cross-Traffic Collision Warning), ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning) oraz inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (Intelligent Speed Limit Warning).

Inteligentny tempomat z systemem Stop & Go

(Smart Cruise Control ze Stop & Go – SCC/S&G)

Korzystając z przednich czujników radarowych, SCC ze Stop & Go utrzymuje stałą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie przyspieszając i hamując. Jeżeli dojdzie do zatrzymania ruchu przed pojazdem, system Stop & Go użyje hamulca, doprowadzając do zatrzymania auta i przyspieszy do pożądanej prędkości, gdy tylko droga znów będzie wolna. Jeżeli pojazd zatrzyma się na dłużej niż trzy sekundy, kierowca będzie musiał ponownie aktywować system, korzystając z przycisków w kierownicy lub krótko wciskając gaz. System działa w zakresie prędkości od 0 do 167 km/h.

Asystent zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych

(Forward Collision-Avoidance Assist – FCA & Pedestrian Detection)

System wykrywający pieszych ostrzega kierowcę w awaryjnych sytuacjach i w razie potrzeby, autonomicznie wykonuje hamowanie. Korzystając z przedniego radaru, kamery i czujników, system FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) działa trójetapowo. Na wstępie, ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, następnie uruchamia hamulce, kontrolując siłę ich działania proporcjonalnie do zagrożenia kolizją. Na koniec używa pełnej siły hamowania, by uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki, jeśli jest już nieunikniona. System działa od prędkości 8 km/h i aktywuje się w momencie, gdy przed samochodem zostanie wykryty inny pojazd lub pieszy.

Asystent utrzymania pasa ruchu

(Lane Keeping Assist – LKA)

Asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) ostrzega kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach, monitorując pozycję pojazdu przy prędkościach powyżej 60 km/h. Włącza dźwiękowy alarm (Lane Departure Warning – LDW), zanim jeszcze samochód przekroczy białą, szarą lub błękitną linię czy najedzie na wypukłości jezdni, oznaczające koniec pasa. Najpierw wysyła ostrzeżenie akustyczne i świetlne, a jeśli ono nie skutkuje, wykona korektę kierownicą, przywracając samochód do bezpiecznej pozycji na pasie ruchu.

Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu

(Lane Following Assist – LFA)

System pomaga kierowcy w utrzymywaniu samochodu pośrodku zajmowanego pasa ruchu, kontrolując kierownicę. Działa do prędkości 150 km/h, zarówno na autostradach, jak i lokalnych drogach między miastami.

Asystent ostrzegania przed kolizją w martwym polu

(Blind-Spot Collision Warning – BCW)

System Blind Spot Collision Warning, ostrzegający przed kolizją ze znajdującymi się w martwym polu pojazdami, również wykorzystuje czujniki radarowe, monitorując obszar wokół tylnych narożników auta – jeśli wykryje tam inny pojazd, wyświetla wizualnie ostrzeżenie w zewnętrznych lusterkach. Jeżeli pomimo to kierowca włączy kierunkowskaz, zostanie nadany sygnał ostrzegawczy. System działa również w momencie zmiany pasa ruchu.

Asystent ostrzegający przed kolizją podczas cofania

(Rear Cross-Traffic Collision Warning – RCCW)

RCCW ostrzega kierowcę przed możliwą kolizją podczas cofania sygnałem dźwiękowym i wizualnym, redukując ryzyko kolizji z pojazdami, przejeżdżającymi za samochodem np. podczas wyjazdu z ciasnych miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Korzystając z umieszczonych w narożnikach pojazdu czujników radarowych, system skanuje obszar 180˚ za samochodem.

Ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy

(Driver Attention Warning – DAW)

System ostrzegający o zmęczeniu kierowcy stale monitoruje i analizuje styl jazdy. Uwzględnia takie dane, jak: kąt i moment skrętu kierownicy oraz pozycję pojazdu na zajmowanym pasie ruchu. Jeżeli zostaną rozpoznane wzorce zmęczenia lub rozproszenia kierowcy, DAW zwróci jego uwagę za pomocą dźwiękowego ostrzeżenia i wyświetli wiadomość, sugerując przerwę w podróży.

Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości

(Intelligent Speed Limit Warning – ISLW)

ISLW wykorzystuje przednią kamerę oraz informacje z systemu nawigacji do rozpoznawania znaków drogowych z ograniczeniami prędkości, a następnie wyświetla je w czasie rzeczywistym. Informacja o ograniczeniu prędkości jest prezentowana zarówno na ekranie nawigacji, jak i monitorze TFT, pomiędzy zegarami.

Inteligentne światła drogowe

(Smart High Beam)

W samochodzie zastosowano reflektory z najnowszą technologią LED, łączącą zbliżone do dziennego oświetlenie z trwałością i znacznie niższym poborem energii, niż w przypadku lamp halogenowych. Po przełączeniu w tryb automatyczny, asystent świateł drogowych (High Beam Assist – HBA) wykrywa nocą zarówno nadjeżdżające z przeciwka pojazdy, jak również te, podążające w tym samym kierunku – przełączając w razie potrzeby na światła mijania i zmniejszając efekt „oślepiania” innych kierowców. Gdy tylko przestaną być widoczne inne pojazdy – system automatycznie włączy światła drogowe. Statyczne doświetlanie zakrętów (Static Low Beam Assist – LBA-S) włącza i wyłącza dodatkowe oświetlenie w zakrętach, zależnie od prędkości pojazdu i kąta skrętu kół.

Najwyższy poziom pasywnego bezpieczeństwa

KONA Electric ma konstrukcję z wysokowytrzymałej stali, co gwarantuje skuteczną absorbcję siły zderzenia i minimalizację odkształceń nadwozia, chroniąc pasażerów w razie kolizji.

Dzięki zwiększeniu obszaru, w którym zastosowano kształtowane na gorąco elementy oraz użyciu pierścieniowych wzmocnień struktury kabiny z wykorzystaniem ultrawytrzymałej stali, zwiększono strefę bezpieczeństwa, zapewniając najwyższy poziom odporności na zderzenia. Struktura kabiny rozproszy energię w różnych kierunkach, redukując siły działające na nią w momencie wypadku.

Samochód został wyposażony w sześć poduszek bezpieczeństwa (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtyny, obejmujące obszar od pierwszego do drugiego rzędu siedzeń – chroniące zarówno kierowcę, jak i pasażerów).

DANE TECHNICZNE I WYMIARY

Akumulatory standardowe / silnik elektryczny (EV)

Silnik elektryczny
Typ silnik synchroniczny ze stałym magnesem
Moc maksymalna 99 kW/ 135 KM
Maksymalny moment obrotowy 395 Nm
Prędkość maksymalna  

167 km/h

Akumulatory
Typ litowo-jonowe, polimerowe
Pojemność (kWh) 39,2
Pokładowa ładowarka
Maksymalna moc (kW) 7,2 (1-fazowa)
Czas ładowania
Czas ładowania / standardowe (AC) około 6 godzin 10 min
Czas ładowania / szybkie ładowanie (DC)

(podłączony do szybkiej ładowarki DC 100 kW)

około 54 min do 80% stanu naładowania
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9.3
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) 14,8
Emisja CO 2 w cyklu mieszanym (g/km) 0 g/km
Całkowity zasięg na prądzie

(wewnętrzne cele WLTP)

do 300 km

Akumulatory o zwiększonym zasięgu / silnik elektryczny (EV)

Silnik elektryczny
Typ silnik synchroniczny ze stałym magnesem
Moc maksymalna 150 kW/ 204 KM
Maksymalny moment obrotowy 395 Nm
Prędkość maksymalna 167 km/h
Akumulatory
Typ litowo-jonowe, polimerowe
Pojemność (kWh) 64
Pokładowa ładowarka
Maksymalna moc (kW) 7,2 (1-fazowa)
Czas ładowania
Czas ładowania / standardowe (AC) Około 9 godzin 40 min
Czas ładowania / szybkie ładowanie (DC) (podłączony do szybkiej ładowarki DC 100 kW) Około 54 min do 80% stanu naładowania
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,6
Zużycie energii elektrycznej (kWh/100 km) 15,2
Emisja CO 2 w cyklu mieszanym (g/km) 0 g/km
Całkowity zasięg na prądzie

(wewnętrzne cele WLTP)

Do 470 km
Przeniesienie napędu
Automatyczne jednobiegowa skrzynia redukcyjna

Hamulce (oba silniki)

Wspomaganie ABS, EPB, ESC i FCA

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Całkowita długość 4,175
Całkowita szerokość 1,800
Całkowita wysokość 1,565
Rozstaw osi 2,600
Przedni zwis 855
Tylny zwis 720

Wewnętrzne

1 szy rząd

2 gi rząd

Przestrzeń nad głową 1,006 948
Przestrzeń dla nóg 1,054 850
Przestrzeń na wysokości ramion 1,410 1,380

Pojemność bagażnika (litry)

Bagaż z uwzględnieniem schowka na kabel do ładowania (l VDA)

332

Bagaż, nie uwzględniając schowka na kabel do ładowania (l VDA)

373

*Emisja CO2 i zużycie paliwa w oparciu o wewnętrzne cele, zgodnie z regulacjami WLTP.
**Szacunkowe dane producenta

opr. Hyundai