Bezpieczny i pewny: Nowy IONIQ oceniony na 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
Jeden z najbardziej bezpiecznych modeli w swoim segmencie, m.in. dzięki dostępnym już w wersji podstawowej systemom: autonomicznego hamowania awaryjnego, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz aktywnemu tempomatowi.
Hyundai oferuje pierwszy na świecie samochód z trzema, zelektryfikowanymi napędami do wyboru: IONIQ Hybrid, IONIQ Electric i IONIQ Plug-in
Nowy Hyundai IONIQ otrzymał maksymalną notę 5 gwiazdek w ocenie niezależnej organizacji Euro NCAP. W przeprowadzonych testach, IONIQ został najwyżej oceniony w czterech kategoriach: bezpieczeństwo dorosłych, bezpieczeństwo dziecka, ochrona pieszego i systemy bezpieczeństwa, co plasuje go w grupie najbardziej bezpiecznych modeli w swoim segmencie.
Auto wyróżnia się długą listą systemów bezpieczeństwa – dostępnych już w wersji podstawowej, na której znalazły się m.in.: system autonomicznego hamowania, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system utrzymywania pasa ruchu i aktywny tempomat.
Hyundai IONIQ to pierwszy na świecie model, który oferowany jest z trzema różnymi napędami do wyboru: tradycyjnym hybrydowym, hybrydowym plug-in (z możliwością doładowania z gniazdka) oraz czysto elektrycznym.
“5 gwiazdek przyznanych temu wyjątkowemu modelowi przez instytucję Euro NCAP odzwierciedla podejście Hyundaia do upowszechniania najnowszych technologii. Zaawansowane systemy bezpieczeństwa dostępne już w podstawowej opcji wyposażeniowej – we wszystkich trzech wersjach modelu, plasują go wśród najbardziej bezpiecznych aut tego segmentu, popularyzując jednocześnie e-mobilność wśród współczesnych klientów”. – powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Europe.
W trakcie testów Euro NCAP przetestowano z powodzeniem system autonomicznego hamowania (AEB). Nie tylko ostrzega on kierowcę, ale także wyhamowuje samochód jeśli to konieczne. Działa w trzech trybach, wykorzystując przedni radar oraz kamery. Początkowo ostrzega kierowcę jedynie wizualnie i akustycznie, następnie kontroluje hamulec w zależności od stopnia zagrożenia, aby ostatecznie zastosować największą siłę hamowania, tuż przed kolizją. System zostaje aktywowany przy prędkości przekraczającej 8km/h gdy z przodu zostanie wykryty inny samochód lub pieszy i w razie potrzeby pomaga uniknąć kolizji lub łagodzi jej skutki, kiedy zderzenie jest nieuniknione.
System utrzymywania pasa ruchu wraz z ostrzeganiem o niezamierzonej zmianie pasa ruchu informuje kierowcę wizualnie i dźwiękowo, jeśli samochód w sposób niezmierzony przekracza linie na jezdni. Dodatkowo, zaczyna delikatnie sterować kierownicą, aby naprowadzić kierowcę na prawidłowy tor jazdy.
Aktywny tempomat utrzymuje stałą prędkość samochodu i zadaną przez kierowcę odległość za poprzedzającym samochodem, poprzez automatyczne hamowanie lub przyspieszanie.
Hyundai IONIQ może być także wyposażony w inne funkcje bezpieczeństwa, które nie podlegały ocenie Euro NCAP jak np.: system monitorowania martwego pola czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym. Ostrzegają one przed otaczającymi pojazdami lub obiektami, które mogą doprowadzić do kolizji, jeśli pozostają niezauważone przez kierowcę pojazdu.
IONIQ charakteryzuje się także lekką, a jednocześnie sztywną konstrukcją nadwozia, która w 53% zbudowana jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, co pozytywnie wpływa nie tylko na bezpieczeństwo ale także na prowadzenie.
Hyundai IONIQ w wersji hybrydowej i elektrycznej jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie, także w Polsce. Wersja plug-in pojawi się na rynku w połowie 2017 roku.
Podobnie jak wszystkie modele marki Hyundai, IONIQ jest objęty programem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów uzupełnionym o 5 lat Assitsance i 5 lat kontroli technicznej. Producent udziela także 8-letniej gwarancji na akumulatory.
opr. hyundai