Dach w dół, głośność w górę

Najwyższa jakość dźwięku zapewniająca doskonałe wrażenia z jazdy – to od samego początku siła napędowa 30-letniej współpracy między Mazdą a Bose.

Mazda MX-5: słuchaj swojej muzyki z otwartym dachem

Najwyższa jakość dźwięku zapewniająca doskonałe wrażenia z jazdy – to od samego początku siła napędowa 30-letniej współpracy między Mazdą a Bose. Szczególnym wyzwaniem na drodze do realizacji tych ambicji był i nadal pozostaje najbardziej kultowy model w dotychczasowej historii Mazdy: Mazda MX-5. Jak żaden inny model Mazdy, ten prosty, sportowy roadster uosabia przyjemność z prowadzenia i poczucie jedności między kierowcą a samochodem – wyjątkowe Jinba Ittai, które definiuje Mazdę jako markę. Po raz pierwszy MX-5 została zaprezentowana w 1989 r. i szturmem zdobyła świat. Trzy dekady później, czwarta generacja tego rasowego roadstera wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością.

Od samego początku inżynierowie Mazdy starali się zintegrować najnowsze zaawansowane technologie, nie rezygnując przy tym z przyjemności, jaką daje prosty samochód sportowy. Projekt dźwięku nie był wyjątkiem: zanim w 2005 roku na drogi wyjechała trzecia generacja popularnego roadstera, zapewnienie doskonałej jakości dźwięku w roadsterze z opuszczonym dachem było wyzwaniem dla producentów aut i projektantów samochodowych systemów audio na całym świecie. Charakterystyka akustyczna kabiny zmienia się w zależności od pozycji dachu i przy całkowicie otwartym ścieżka dźwiękowa dla partii wokalnych czy instrumentalnych mogą zagubić się w walce z wiatrem i hałasem z zewnątrz.

Aby uniknąć tego problemu, zespół inżynierów dźwięku firm Bose i Mazda opracował dwa innowacyjne rozwiązania. Po pierwsze, zastosowano przełącznik korektora dźwięku EQ Equalizer, który automatycznie dostosowuje ustawienia dźwięku, gdy dach jest opuszczony. Po drugie, głośniki UltraNearfield zostały wbudowane bezpośrednio w zagłówki foteli. Technologia ta, wykorzystująca przetwarzanie sygnału TrueSpace, zapewnia czysty, mocny i przestrzenny dźwięk wewnątrz kabiny, pozwalając na uzyskanie angażujących wrażeń słuchowych, nawet przy jeździe z otwartym dachem. Ponadto zastosowano opracowaną przez firmę Bose technologię AudioPilot Noise Compensation, która kompensuje zwiększony hałas toczenia lub wiatru w różnych scenariuszach jazdy: system stale monitoruje całe środowisko hałasu wewnątrz kabiny i automatycznie dostosowuje odtwarzanie dźwięku do zmienionych okoliczności. Kierowca może więc skupić swoją uwagę na muzyce i wrażeniach z jazdy bez konieczności ręcznej regulacji systemu audio. MX-5 została zbudowana z myślą o bezkompromisowej przyjemności z jazdy, a system dźwiękowy Bose klasy premium jeszcze te pozytywne emocje potęguje.

Źródło: Mazda Motor Poland