Hyundai Ioniq 6 łagodzi niepokój o zasięg aut elektrycznych, zapewniając 614 kilometrów na jednym ładowaniu
Hyundai Motor Company ogłasza, że jego w pełni elektryczny model IONIQ 6 zapewni 614 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, zgodnie z ogólnoświatową zharmonizowaną procedurą testową pojazdów lekkich (WLTP).
Klienci IONIQ 6 odniosą korzyści wynikające z zaangażowania Hyundai Motor Group w opracowanie zaawansowanej technologii akumulatorów, które umożliwiają bezstresową jazdę i duży zasięg. Przy zużyciu energii, według WLTP wynoszącym 13,9 kWh/100 kilometrów, IONIQ 6 będzie jednym z najbardziej energooszczędnych pojazdów elektrycznych (EV) na rynku. Samochód wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku na wybranych rynkach w Europie
Od początku rozwoju modelu IONIQ 6 stawialiśmy sobie za cel uczynienie z niego pojazdu elektrycznego wiodącego w kategorii zasięgu”. „Aby stać się światowym liderem w kategorii pojazdów elektrycznych, dbamy o najlepszą możliwą wydajność aut elektrycznych i staramy się zapewnić najlepsze doświadczenia właścicieli takich samochodów.
Jae Ho Huh,
Szef Centrum Zarządzania Projektami Sub-Mid w Hyundai Motor Company
Architektura E-GMP modelu IONIQ 6 wspiera zróżnicowany styl życia klientów
Imponujący zasięg elektrycznego modelu IONIQ 6 jest możliwy w dużej mierze dzięki dedykowanej architekturze Hyundai Motor Group dla pojazdów elektrycznych, a więc platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP), a także bardzo niskim oporom powietrza stawianym przez aerodynamiczne nadwozie typu streamliner. E-GMP zapewnia optymalne parametry instalacji elektrycznej o napięciu 800 V, co zapewnia ultraszybkie ładowanie pozwalające zwiększyć zasięg o 351 kilometrów w zaledwie 15 minut lub naładować samochód od 10 do 80% w około 18 minut; platforma E-GMP obsługuje też ładowanie o napięciu 400 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów.
Opływowy IONIQ 6 wykorzystuje platformę E-GMP, aby zapewnić największy w segmencie rozstaw osi wynoszący 2950 mm i jak najlepiej zaspokoić potrzeby pasażerów. Dzięki E-GMP, samochód ten może stać się też stacją roboczą lub mobilnym powerbankiem na kołach, dzięki innowacyjnej technologii Vehicle-to-Load (V2L). To sprawia, że auto może ładować inne urządzenia elektryczne, na przykład podczas kempingów lub wydarzeń na świeżym powietrzu, oraz tworzyć nowe scenariusze użytkowania samochodu, które pasują do zróżnicowanego stylu życia klientów.
W jaki sposób IONIQ 6 osiągnął najniższy współczynnik oporu powietrza w gamie Hyundai Motor?
Hyundai Motor zmaksymalizował zasięg w pełni elektrycznego modelu IONIQ 6, dzięki rozbudowanym pracom stylistów i inżynierów. Współczynnik oporu powietrza tego pojazdu wynosi 0,21 i jest najniższy wśród aut w ofercie firmy, a także jednym z najniższych w branży.
Opływowy wygląd IONIQ 6 i różne elementy konstrukcyjne, takie jak aktywna klapa powietrzna, kurtyny powietrzne przy kołach, zintegrowany tylny spojler i reduktory odstępu przy kołach, znacznie poprawiły właściwości aerodynamiczne modelu, plasując go wśród najsmuklejszych pojazdów na świecie. W szczególności reduktory odstępu przy kołach, które minimalizują pustą przestrzeń między przednim zderzakiem a oponami, co poprawia właściwości aerodynamiczne wokół nadkoli. Zastosowane po raz pierwszy w modelu Hyundaia, pozwalają zelektryfikowanemu modelowi IONIQ 6 zwiększyć komfort jazdy pasażerów, jednocześnie pokonując wyzwania aerodynamiczne spowodowane krótkim przednim zwisem nadwozia.
Dokładamy wszelkich starań, aby zaprojektować najbardziej wydajny samochód w segmencie pojazdów elektrycznych”. „Nasze skupienie się na poprawie aerodynamiki pomogło osiągnąć jeden z największych zasięgów wśród pojazdów o całkowicie elektrycznym zasięgu, co zmniejszy niepokój klientów związany z zasięgiem pojazdów elektrycznych i pomoże w rozwoju tego segmentu.
Byung Hoon Min,
Szef Centrum Rozwoju Osiągów Pojazdów w Hyundai Motor Company
Źródło: Hyundai Motor Poland