Hyundai odnotował najlepszy półroczny wynik sprzedaży w Europie
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 roku znacząco wzrosła sprzedaż samochodów marki Hyundai w Europie. Zgodnie z nowymi danymi o rejestracjach opublikowanymi przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), w pierwszym półroczu zarejestrowano 270 921 samochodów marki Hyundai, co oznacza wzrost o 3,6% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Do osiągnięcia wyniku przyczyniła się nowa gama modelowa, w tym i30 trzeciej generacji oferowany do tej pory w dwóch wersjach nadwoziowych – hatchback oraz wagon. Hyundai oczekuje dalszych dobrych wyników sprzedażowych po wprowadzeniu do oferty kolejnych, zaprezentowanych niedawno wersji – i30 N oraz i30 Fastback.
– Jesteśmy dumni, że osiągnęliśmy kolejny sukces, do którego przyczyniły się przede wszystkim nasze nowe, prawdziwie europejskie modele – powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor ds. Operacyjnych Hyundai Motor Europe. – Chcemy uzyskać w Europie status azjatyckiej marki numer jeden a fundamentem dla zbudowania tej pozycji będzie dla nas pełna rodzina popularnego modelu i30 – dodał.
W porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2016 r., sprzedaż marki Hyundai w pierwszym półroczu 2017 r. znacząco wzrosła. Najbardziej imponujące wyniki odnotowano we Francji (+18%), Hiszpanii (+10%) oraz w Polsce gdzie zarejestrowano 9 916 sztuk nowych samochodów marki Hyundai, co oznacza 11% wzrost. Wielka Brytania oraz Niemcy pozostają wiodącymi rynkami dla marki Hyundai w Europie o stałym wzroście wynoszącym odpowiednio 4% i 6%.
Nowoczesny SUV – Hyundai Tucson pozostaje najlepiej sprzedającym się w Europie modelem marki. Od momentu wprowadzenia go do sprzedaży w 2015 roku, na tutejsze rynki trafiło już ponad 250 000 sztuk tego modelu. Sporym zainteresowaniem cieszył się również IONIQ – jedyny na świecie samochód z trzema, różnymi napędami alternatywnymi do wyboru. Przez pierwszych 6 miesięcy tego roku Hyundai sprzedał ponad 10 000 egzemplarzy modelu IONIQ.
W ciągu najbliższych pięciu lat Hyundai wprowadzi aż 30 nowych modeli i ich wersji co umocni europejską pozycję marki w poszczególnych segmentach. Ma to wpłynąć na realizację celu, jakim jest zdobycie do 2021 roku pozycji pierwszej marki azjatyckiej w Europie.
opr. Hyundai