Hyundai Santa Fe Nowej Generacji. W trosce o pasażerów

Santa Fe Nowej Generacji to elegancki i wyjątkowo przestronny SUV z wiodącym w klasie wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa.

„Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV”. – powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny Hyundai Motor Europe. „Hyundai prawdziwie troszczy się o dobro swoich Klientów. W nowym modelu oferujemy innowacyjne i unikalne systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz wiodącą w segmencie przestronność, dla jeszcze większego komfortu”.

Santa Fe Nowej Generacji, dziedzictwo SUV-ów Hyundaia

Od chwili prezentacji modelu Santa Fe pierwszej generacji w 2001 roku, Hyundai sprzedał ponad 1,5 mln SUV-ów w Europie, stając się uznaną marką w tym segmencie. W ciągu ostatnich 17 lat w Europie sprzedano ponad 400 000 sztuk Santa Fe, a czwarta generacja modelu ma kontynuować ten sukces, przekonując Klientów wyróżniającą stylistyką, przestronnością wnętrza i zaawansowanymi technologiami. To kamień milowy na drodze rozwoju SUV-ów Hyundaia. Model wyposażono w wiodący w klasie pakiet systemów bezpieczeństwa oraz rozwiązań zwiększających komfort użytkowania na co dzień.

Stylistyka premium

Stylistyka nowego Santa Fe ma cechy nowoczesnego, rodzinnego SUV-a. To wyróżniający design z charakterystycznymi elementami, jak: podwójne reflektory i kaskadowa osłona chłodnicy, typowa dla modeli marki Hyundai. Uwagę zwraca muskularna i jednocześnie elegancka sylwetka, a wyrafinowane linie podkreślają status topowego modelu w gamie SUV-ów Hyundaia.

Udoskonalony napęd na wszystkie koła z systemem HTRAC

Santa Fe Nowej Generacji wyposażono w zaawansowany system napędu na wszystkie koła o nazwie HTRAC, z ulepszoną dystrybucją momentu obrotowego, zależną od przyczepności kół i prędkości pojazdu. Technologia napędu AWD nowej generacji zarządza zmienną dystrybucją momentu obrotowego i siły hamowania dla przednich i tylnych kół. Wspiera kierowców na wszelkiego rodzaju nawierzchniach i w różnych sytuacjach na drodze – na śniegu, śliskiej nawierzchni i w codziennych warunkach drogowych, zwiększając stabilność w zakrętach.

Santa Fe Nowej Generacji dostępny jest z dwoma silnikami Diesla oraz jednostką benzynową. Silniki spełniają wymagania ostatniej normy emisji spalin Euro 6C, czego efektem jest obniżenie zużycia paliwa. Standardowy silnik Diesla R 2.0 ma dwie wersje mocy: 150 KM (110 kW) oraz 182 KM (134 kW) i może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub nową, 8-biegową skrzynią automatyczną (AT). Wysokiej mocy 2.2-litrowy silnik CRDi ma 197 KM (144 kW), a w połączeniu z 8-biegową skrzynią automatyczną, zużycie paliwa obniżono w nim o 3-4%. Benzynowa jednostka Theta II o pojemności 2.4 litra dostarcza 185 KM (136 kW).

Unikalne technologie bezpieczeństwa

Hyundai wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Klientów. By spełnić najwyższe, europejskie standardy, Santa Fe czwartej generacji oferuje wiodący w klasie pakiet bezpieczeństwa oraz pionierskie w branży rozwiązania określane wspólnie jako Hyundai SmartSense™. Innowacyjny system Rear Occupant Alert wykrywa obecność pasażerów na tylnej kanapie i ostrzega o tym fakcie opuszczającego auto kierowcę. W samochodzie zastosowano też system unikania kolizji i wykrywania poprzecznego ruchu za pojazdem (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist). Podczas cofania w miejscach o ograniczonej widoczności, system ten nie tylko ostrzega kierowcę przed nadjeżdżającymi z tyłu pojazdami, ale też automatycznie uruchamia hamulce. W momencie, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy, asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) zapobiega potencjalnym wypadkom, czasowo blokując drzwi i uniemożliwiając ich otwarcie.

W Santa Fe zwiększono sztywność nadwozia, co ma dodatkowo chronić pasażerów w razie kolizji. Dzięki zastosowaniu większych obszarów wytłaczania na gorąco i w połączeniu z większą średnicą spawów, udało się obniżyć całkowitą masę pojazdu, zapewniając jednocześnie odpowiednią ochronę w razie kolizji. Mocne i lekkie nadwozie poprawia osiągi i zwiększa bezpieczeństwo, dzięki wykorzystaniu w 57% stali o wysokiej wytrzymałości – to największy procent zastosowania wysokowytrzymałej stali w modelu Hyundaia.

Najnowocześniejsze systemy łączności

W modelu Santa Fe, Hyundai oferuje swoim Klientom szeroki zestaw systemów multimedialnych: opcjonalny, ośmiocalowy system infotainment, integrujący nawigację, media, systemy łączności i współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto, a także usługą Live. Funkcja Display Audio pozwala pasażerom wyświetlać zawartość swoich smartfonów na siedmiocalowym ekranie, za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Model Santa Fe wyposażono również w nowy, opracowany przez Hyundaia wyświetlacz head-up, prezentujący bezpośrednio na przedniej szybie istotne informacje na temat jazdy i bezpieczeństwa. Jego wiodąca w klasie jasność 10 000 cd/m2 i ośmiocalowy widok obrazu, nie tylko zapewniają dobrą widoczność za dnia, ale też pozwalają na szybsze odczytywanie informacji, bez utraty koncentracji przez kierowcę.

STYLISTYKA

Stylistyka zewnętrzna

Stylistyka zewnętrzna Hyundaia Santa Fe Nowej Generacji to przede wszystkim charakterystyczna, muskularna sylwetka o atletycznym, a jednocześnie eleganckim wyglądzie. Wyrafinowane linie podkreślają status topowego modelu w gamie SUV-ów Hyundaia.

Przód modelu Santa Fe zyskał cechy typowe dla nowej rodziny SUV-ów Hyundaia. Znalazła się tu kaskadowa osłona chłodnicy, uzupełniona o podwójne reflektory – składające się ze świateł LED do jazdy dziennej zamontowanych nad reflektorami głównymi. Dynamiczny charakter podkreśla też elegancka linia dachu, a tył wyróżnia się ciekawym kształtem lamp, podwójnymi końcówkami wydechu i efektownym zderzakiem.

Nowy Santa Fe ma długość 4,770 mm i szerokość 1,890 mm oraz wydłużony do 2,765 mm rozstaw osi, co zapewnia jeszcze większy komfort pasażerom.

Stylistyka wnętrza

Santa Fe Nowej Generacji zwraca uwagę wyrafinowaną i ergonomiczną architekturą wnętrza. Jest znakomitym połączeniem stylistyki, funkcjonalności oraz przestronności. Lepszą widoczność do tyłu zapewniło zastosowanie większych (o 41%), bocznych okien tylnych, umieszczonych na wysokości przestrzeni bagażowej.

Kierowca i pasażer w pierwszym rzędzie mogą cieszyć się elektrycznie regulowanymi i wysuwanymi poduszkami siedzeń, które można ustawiać w 10 różnych pozycjach.

W Santa Fe Nowej Generacji zwiększono także komfort pasażerów w drugim i trzecim rzędzie siedzeń. Przestrzeń dla nóg w drugim rzędzie zwiększyła się o 38 mm, a siedzenia są wyższe o 18 mm. Wsiadanie ułatwia tutaj, obsługiwany jednym dotknięciem, system dostępu do trzeciego rzędu foteli. Przestrzeń nad głową w trzecim rzędzie zwiększono o 22 mm. Pojemność bagażnika wzrosła o 40 litrów – do 625 litrów (VDA).

OSIĄGI

Santa Fe Nowej Generacji jest dostępny z silnikiem benzynowym oraz dwoma silnikami Diesla. Jednostki spełniają wymagania aktualnej normy emisji spalin Euro 6C, czego rezultatem jest obniżenie zużycia paliwa, poprzez zwiększenie efektywności procesu spalania i zminimalizowanie strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów układu napędowego.

Zmienna kontrola momentu obrotowego z HTRAC

Opracowany przez firmę Hyundai system HTRAC działa w oparciu o technologię napędu na cztery koła, umożliwiającą zmianę dystrybucji mocy, dostarczanej do poszczególnych kół. Jego nazwa powstała w wyniku połączenia litery H, symbolizującej Hyundaia z pierwszą sylabą słowa „trakcja”. Sterowanie zmiennym przepływem momentu obrotowego HTRAC daje autu zwinność i zapewnia lepszy dobór momentu obrotowego, w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu.
W połączeniu z trybami jazdy, HTRAC zwiększa przyspieszenie, stabilność i oszczędność paliwa. System poprawia trakcję na śniegu, żwirze i oczywiście, na zwykłych drogach, przy jednoczesnej poprawie osiągów w zakrętach. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów. W trybie sportowym HTRAC zapewnia lepsze przyspieszenie, przenosząc nawet do 50% momentu obrotowego na tylne koła. W trybie komfortowym daje większą stabilność, dostarczając do kół tylnej osi do 35% momentu obrotowego. W trybie eco, H-Trac obniża zużycie paliwa, dostarczając moc wyłącznie na przednie koła. Na śliskich nawierzchniach system automatycznie przekazuje moc do wszystkich kół.

Udoskonalone zespoły napędowe i nowa 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów

Standardowy silnik Diesla R 2.0 ma dwie wersje mocy: 150 KM (110 kW) i 182 KM (134 kW) oraz 397 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostkę można zamówić z 6-biegową skrzynią manualną (MT), dostępną zarówno w wersji z napędem na przednią oś, jak również na cztery koła lub z nową, 8-stopniową automatyczną skrzynią (AT) i napędem na wszystkie koła.

Silnik CRDi o pojemności 2.2 litra ma moc 197 KM (144 kW), 436 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem. Tu również do wyboru jest napęd na przednie lub cztery koła.

We wszystkich silnikach wysokoprężnych obniżono zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu efektywności procesu spalania i zminimalizowaniu strat, wywołanych wewnętrznym tarciem elementów zespołu napędowego. Silniki Diesla są teraz dostępne również z zapewniającą szybszą reakcję, 8-biegową skrzynią automatyczną. Działanie przekładni jest bardziej bezpośrednie, dzięki zastosowaniu nowego zaworu sterującego i wielopłytkowego sprzęgła. Podwójne łożysko kulkowe minimalizuje straty wywołane tarciem, dodatkowo obniżając spalanie. W połączeniu z zamontowanym bezpośrednio w przekładni kierowniczej, elektrycznym napędem wspomagania (R-MDPS), zwiększono szybkość reakcji i przełożenie układu kierowniczego.

Benzynowy silnik Theta II o pojemności 2.4 litra dostarcza moc 185 KM (136 kW), 241 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest dostępny z 6-biegową skrzynią automatyczną oraz napędem na cztery koła.

Zawieszenie i prowadzenie

Głównym celem modernizacji zawieszenia i układu kierowniczego modelu Santa Fe czwartej generacji było poprawienie szybkości reakcji na polecenia kierowcy oraz stabilności pojazdu, a także podwyższenie komfortu i wyciszenie.

Dzięki redukcji wstrząsów i wibracji, podczas poruszania się wyboistymi drogami, zawieszenie gwarantuje płynną jazdę. Zostało ono usztywnione i ustawione pionowo, by zapewnić dłuższy skok, a przez to większy komfort podróżowania.

Wszystkie silniki dostrojono tak, by nadać im łagodniejsze brzmienie i bardziej liniowy wzrost natężenia dźwięku, poprawiając projekt tłoków i redukując w ten sposób o 4 dB hałas generowany podczas pracy zimnego silnika. Zewnętrzne, pionowo osadzone amortyzatory optymalizują reakcję i stabilność, obniżając jednocześnie poziom hałasu, wibracji i wstrząsów podczas jazdy. Hałas drogowy obniżono także przez wzmocnienie podłogi i dodanie do wykładzin większej ilości materiałów izolujących.

Opcjonalny układ samopoziomujący, za pomocą niezależnej regulacji tłumienia i poziomowania, zapewnia zawieszeniu stały prześwit, bez względu na obciążenie pojazdu.

ŁĄCZNOŚĆ

Nowy Santa Fe oferuje Klientom zaawansowane systemy łączności, zapewniając bezproblemową integrację ze smartfonem i czyniąc obsługę podczas jazdy bardziej intuicyjną i bezpieczną. Klienci mogą wybierać spośród trzech systemów: opcjonalnego, ośmiocalowego systemu infotainment, integrującego nawigację, media i funkcje łączności, współpracującego zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto. Z kolei Display Audio umożliwia pasażerom prezentowanie treści ze swoich smartfonów na siedmiocalowym wyświetlaczu systemowym za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Natomiast standardowy System Audio z pięciocalowym, monochromatycznym wyświetlaczem TFT wyposażono w radio, łącze Bluetooth, wejścia AUX i USB. Dodatkowy siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz TFT zamontowano pośrodku tablicy zegarów.

Pełny wyświetlacz head-up z wiodącą w klasie jasnością

Model Santa Fe wyposażono w pełny projektor head-up (HUD), wyświetlający na przedniej szybie istotne informacje związane z jazdą, co umożliwia kierowcy szybsze ich odczytywanie, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego skupienia nad sytuacją na drodze.

Z obrazem w rozmiarze ośmiu cali, prezentowanym w odległości 2 metrów i wiodącą w klasie jasnością, ponad 10 000 kandeli na m², nowy HUD gwarantuje najlepszą widoczność w różnych warunkach oświetleniowych. Istnieje możliwość regulacji kąta i wysokości projekcji HUD, dla zapewnienia optymalnej widoczności i dostosowania jej do indywidualnych potrzeb. HUD wspiera bezpieczeństwo jazdy, prezentując takie informacje, jak: prędkość, komunikaty nawigacji, poziom paliwa, jak również ostrzeżenia systemów aktywnego bezpieczeństwa i asystentów jazdy.

Ośmiocalowy system nawigacji oferujący wszystko, czego potrzebuje Klient

Opcjonalny, ośmiocalowy system rozrywki w Santa Fe integruje nawigację, media i systemy łączności. Zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto umożliwiają użytkownikom podłączenie swoich urządzeń w celu odtwarzania i zarządzania plikami muzycznymi i funkcjami telefonu za pośrednictwem ekranu. Jest oferowany wraz z darmową, siedmioletnią subskrypcją usługi LIVE, dostarczającą w czasie rzeczywistym informacje o pogodzie, natężeniu ruchu i fotoradarach (tam, gdzie jest to dozwolone prawnie) oraz cenach paliw, dostępności parkingów, jak również wynikach wyszukiwania online interesujących miejsc. Nawigacja zawiera także mapy 3D oraz wyjątkową, opracowaną przez Hyundai Motor, usługę Lifetime MapcareTM** z darmową, coroczną aktualizacją map i oprogramowania. By ułatwić manewrowanie, system doposażono w kamerę cofania z dynamicznie wyświetlanymi liniami naprowadzającymi i widokiem przyczepy.

Łączność dostępna przez Display Audio

Display Audio zapewnia Klientom przystępną łączność z wykorzystaniem siedmiocalowego, kolorowego ekranu dotykowego LCD wysokiej rozdzielczości, umożliwiając im podłączanie swoich smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto. Pasażerowie mogą korzystać z możliwości nawigacji w swoich smartfonach, bez potrzeby używania wbudowanej, samochodowej nawigacji. System rozpoznaje głosy pasażerów, pozwalając im dyktować wiadomości i wykonywać połączenia telefoniczne. Display Audio również został zintegrowany z kamerą cofania z dynamicznymi liniami naprowadzającymi i podglądem przyczepy.

Bezprzewodowe ładowanie indukcyjne

Aby mieć pewność, że telefony pasażerów są zawsze naładowane, model Santa Fe wyposażono również w bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę telefonów komórkowych (w standardzie Qi). Stan naładowania telefonu jest wizualizowany za pomocą umieszczonego powyżej, małego wskaźnika. By upewnić się, że telefonu nie zostawimy w aucie, w momencie wyłączenia silnika na głównym wyświetlaczu pojawi się przypomnienie.

Do podłączania kolejnych urządzeń w modelu Santa Fe służą: standardowy port USB i złącze AUX.

Hyundai SmartSense: najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa

Nowy model Santa Fe został wyposażony w najnowsze systemy wspomagania bezpieczeństwa aktywnego – Hyundai SmartSenseTM, uwzględniające najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Są to m.in.: ostrzeganie przed kolizją z pojazdami w martwym polu (Blind-Spot Collision Warning), zapobieganie kolizjom – z funkcją wykrywania pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist), zapobieganie kolizjom podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), utrzymywanie samochodu na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), ostrzeganie o obecności pasażerów na tylnej kanapie (Rear Occupant Alert) oraz bezpieczne wysiadanie (Safety Exit Assit) i informowanie o ograniczeniach prędkości (Speed Limit Info Function).

Rear Ocupant Alert

Chroniący dzieci, pierwszy na rynku system informujący o pasażerach na tylnej kanapie (Rear Ocupant Alert)

Innowacyjny system Rear Ocupant Alert jest najnowszym uzupełnieniem pakietu systemów aktywnego bezpieczeństwa Hyundaia, SmartSenseTM. System informujący o obecności pasażera na tylnej kanapie monitoruje tylne siedzenia i ostrzega opuszczającego samochód kierowcę.

Ultradźwiękowy sensor monitoruje tylne siedzenia, by wykryć ruch dzieci lub zwierząt. System przypomina kierowcy o konieczności sprawdzenia tylnej kanapy w momencie wyłączenia silnika, prezentowanym na głównym wyświetlaczu komunikatem. Jeżeli po tym, jak kierowca zamknie samochód, system wykryje ruch na tylnych siedzeniach, uruchomiony zostanie klakson i zaczną pulsować światła. System aktywuje się również w przypadku, gdy w samochodzie przypadkowo zamkną się dzieci.

Asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania

Asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania, ostrzega kierowcę i automatycznie uruchamia hamulce, by uniknąć kolizji z pojazdami przejeżdżającymi za samochodem np. podczas wyjazdu z ciasnych miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Korzystając z czujników radarowych, zamontowanych w narożnikach, system skanuje obszar 180˚ za samochodem. Aktywuje się w momencie włączenia wstecznego biegu.

Asystent bezpiecznego wysiadania

Asystent bezpiecznego wysiadania (Safety Exit Assist) zapobiega otwarciu drzwi w sytuacji, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy. Korzystając z radaru, system wykrywa zbliżające się auta i ostrzega kierowcę, gdy drzwi są otwarte (bez włączonej blokady, zapobiegającej otwarciu drzwi przez dzieci). Gdy kierowca próbuje zwolnić blokadę zabezpieczającą przed otwarciem tylnych drzwi, a system wykryje nadjeżdżające z tyłu samochody, ponownie sam aktywuje blokadę i wyśle akustyczne ostrzeżenie.

Asystent zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych

Santa Fe Nowej Generacji został wyposażony w system wykrywający pieszych, ostrzegający kierowcę w awaryjnych sytuacjach i w razie potrzeby, autonomicznie wykonujący hamowanie. Korzystając z przedniego radaru, kamery i czujników, system FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) działa trójetapowo. Na wstępie, ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, następnie uruchamia hamulce, kontrolując siłę ich działania proporcjonalnie do zagrożenia kolizją. Na koniec używa pełnej siły hamowania, by uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki, jeśli jest już nieunikniona. System działa od prędkości 10 km/h i aktywuje się w momencie, gdy przed samochodem zostanie wykryty inny pojazd lub pieszy.

Asystent utrzymania pasa ruchu

Asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) ostrzega kierowcę w niebezpiecznych sytuacjach, monitorując pozycję pojazdu przy prędkościach powyżej 60 km/h. Włącza dźwiękowy alarm, zanim jeszcze samochód przekroczy białą, szarą lub błękitną linię czy najedzie na wypukłości jezdni, oznaczające koniec pasa. Najpierw wysyła ostrzeżenie, a jeśli ono nie skutkuje – wykona korektę kierownicą, przywracając samochód do bezpiecznej pozycji na pasie ruchu.

Asystent ostrzegania przed kolizją w martwym polu

System Blind Spot Collision Warning – ostrzegający przed kolizją ze znajdującymi się w martwym polu pojazdami, również wykorzystuje czujniki radarowe, monitorując obszar wokół tylnych narożników auta – jeśli wykryje tam inny pojazd, wyświetla wizualnie ostrzeżenie w zewnętrznych lusterkach. Jeżeli, pomimo to, kierowca włączy kierunkowskaz, zostanie nadany sygnał ostrzegawczy. System działa również w momencie zmiany pasa ruchu.

Najwyższy poziom pasywnego bezpieczeństwa

Santa Fe Nowej Generacji, dzięki konstrukcji z wysokowytrzymałej stali, gwarantuje skuteczną absorbcję siły zderzenia i minimalizację odkształceń nadwozia.

Poziom pasywnego bezpieczeństwa zwiększono, poprzez zastosowanie wzmocnionej struktury nadwozia, chroniącej pasażerów w razie kolizji. Dzięki powiększeniu obszaru, w którym wykorzystano kształtowane na gorąco elementy oraz w połączeniu ze zwiększoną średnicą spawów, udało się zredukować masę samochodu, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu odporności na zderzenia.

Santa Fe wykonano w 57% ze stali o podwyższonej wytrzymałości. To więcej, niż w jakimkolwiek innym modelu Hyundaia i o 15% więcej, niż w poprzednim modelu.

Samochód został wyposażony w sześć poduszek bezpieczeństwa (dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtyny, obejmujące obszar od pierwszego do drugiego rzędu siedzeń – chroniące zarówno kierowcę, jak i pasażerów).

**Lifetime MapCare™ jest komercyjnym określeniem subskrypcji usługi w programie Hyundaia MapCare™ z coroczną aktualizacją map, zapewnioną w wybranych pojazdach marki Hyundai przez minimalny okres dziesięciu lat po zakończeniu produkcji modelu.

DANE TECHNICZNE

BENZYNA: Theta-II 2.4 GDI (185 KM)
Typ Theta-II 2.4 GDI, 16-zaworowy HLA, E-CVVT, czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa 2359 cm³
Średnica x skok tłoka 88 x 97
Stopień sprężania 11.3
Moc 185 KM (136 kW) przy 6,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 241 Nm przy 4,000 obr./min
DIESEL: R 2.2 (197 KM)
Typ R 2.2, 16-zaworowy HLA, DOHC, czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa 2199 cm³
Średnica x skok tłoka 85.4 x 96
Stopień sprężania 16.0
Moc 197 KM (144kW) przy 3,800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 436 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maksymalna (km/h) 205
0-100 km/h (s) 9.3
DIESEL: R 2.0 150 KM 182 KM
Typ R 2.0, 16-zaworowy HLA, DOHC, czterocylindrowy, rzędowy R 2.0, 16-zaworowy HLA, DOHC, czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa 1995 cm³ 1995 cm³
Średnica x skok tłoka 84 x 90 84 x 90
Stopień sprężania 10.6 10.6
Moc 150 KM (110kW) przy 4,000 obr./min 182 KM (134 kW) przy 4,000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 397 Nm przy 1,750 obr./min 397 Nm przy 1,750 obr./min
Prędkość maksymalna (km/h) b.d. 201
0-100 km/h (s) b.d. 10

Układy przeniesienia napędu

Skrzynie – liczba biegów

Typ skrzyni biegów Theta-II 2.4 GDI (185 KM) R 2.0 (150/182 KM) R 2.2 (197 KM)
Manualna 6 (2WD lub 4 WD) 6 (2WD lub 4WD)
Automatyczna 6 (z napędem 4WD) 8 (z napędem 4WD) 8 (2WD lub 4WD)

Przełożenia skrzyni biegów

Theta-II 2.4 GDI
185 KM
1 4.639
2 2.826
3 1.841
4 1.386
5 1.000
6 0.772
Bieg wsteczny 3.385
Przełożenie końcowe 3.648
R 2.2 (197 KM) R 2.2 (197 KM)
6MT 8AT
1 3.538 4.808
2 1.909 2.901
3 1.179 1.864
4 0.814 1.424
5 0.737 1.219
6 0.628 1.000
7 0.799
8 0.648
Bieg wsteczny 3.425 3.425
Przełożenie końcowe 3.320 3.320
R 2.0 (150 KM) R 2.0 (182 KM)
6MT 8AT 6MT 8AT
1 3.538 4.808
2 1.909 2.901
3 1.179 1.864
4 0.814 1.424
5 0.737 1.219
6 0.628 1.000
7 0.799
8 0.648
Bieg wsteczny 3.910 3.425
Przełożenie końcowe 3.933 3.320

Koła i opony

Typ obręczy Opony
17-calowe aluminiowe 235 / 65 R17
18-calowe aluminiowe 235 / 60 R18
19-calowe aluminiowe 235 / 55 R19

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

Całkowita długość 4,770
Całkowita szerokość 1,890
Całkowita wysokość 1,680
Rozstaw osi 2,765
Przedni zwis 940
Tylny zwis 1,065
Prześwit 185

Wewnętrzne

1 Rząd 2 Rząd 3 Rząd
Przestrzeń nad głową 1,016 995 917
Przestrzeń dla nóg 1,120 1,026 5S / 1,001 7S 746
Przestrzeń dla ramion 1,500 1,480 5S / 1,450 7S 1,344

Przestrzeń ładunkowa (litry)

Bagażnik 625 l (minimalna, VDA, 5S)

op. Hyundai