Hyundai utrzymuje wysoką pozycję w globalnym rankingu wartości marek
Hyundai wzmocnił 35. pozycję w najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie, opublikowanym przez specjalistów z agencji Interbrand, pomimo wielu trudnych wyzwań związanych z niektórymi rynkami.
Aktualna wartość marki Hyundai została wyceniona na 13,2 miliarda USD, co oznacza wzrost o 5,1% w porównaniu do roku poprzedniego.
– Hyundai chce być marką lifestylową, a nie tylko motoryzacyjną, dlatego budujemy relacje z Klientami w nowych obszarach, aby mogli jeszcze lepiej poznać naszą filozofię Modern Premium – powiedział Wonhong Cho, szef działu marketingu Hyundai Company. – Ta filozofia, jak również plan rozwoju produktów w kontekście Mobilności Przyszłości oraz ich jakość i technologiczne zaawansowanie, pozwolą na osiągnięcie zrównoważonego wzrostu marki w najbliższych latach – dodał.
Hyundai sprzedał ponad 4,8 miliona samochodów na całym świecie, co wpłynęło na zajęcie 6. pozycji na liście najcenniejszych marek motoryzacyjnych i wyprzedzenie takich uznanych marek jak Audi, Volkswagen, Porsche, Nissan. Oznacza to czterokrotny wzrost wartości marki Hyundai w rankingu od 2005 roku, kiedy wynosiła ona 3,5 miliarda dolarów.
– Kluczowym elementem wpływającym na coraz silniejszą pozycję Hyundaia w naszym zestawieniu jest konsekwentne realizowanie wizji Mobilności Przyszłości, pomimo obiektywnie trudnych warunków rynkowych – powiedział Mike Rocha, Dyrektor Globalny ds. wyceny marek w Interbrand. – Hyundai niesamowicie intensywnie pracuje aby zrealizować tę wizję, rozwijając technologię autonomicznej jazdy oraz łączności (connectivity) pod szyldem Modern Premium, oznaczającym ich dostępność dla każdego – dodał.
Trwa także ofensywa produktowa Hyundaia, w ramach której marka oferuje swoje modele w kolejnych segmentach. Ostatnim, wprowadzonym globalnie modelem jest KONA – kompaktowy SUV segmentu B, którego potencjał potwierdza 10 000 zamówień zebranych w pierwszym miesiącu sprzedaży w Korei.
Marka zaproponowała także Klientom swój pierwszy model o sportowym charakterze i wysokich osiągach. i30 N bazuje na doświadczeniu Hyundaia w Motorsporcie i ma zapewnić kierowcy maksymalną satysfakcję ze sportowej jazdy.
Hyundai planuje także umacniać swój status jednego z liderów w rozwoju napędów alternatywnych. W ramach realizacji programu Mobilności Przyszłości, do 2020 roku w ofercie marki znajdzie się aż 15 modeli przyjaznych środowisku, łącznie z nowym samochodem wodorowym.
Historia marki Hyundai w rankingu Interbrand:
Rok |
Miejsce w rankingu |
Wartość marki ($mld) |
2017 |
35 |
13.2 |
2016 |
35 |
12.5 |
2015 |
39 |
11.3 |
2014 |
40 |
10.4 |
2013 |
43 |
9.0 |
2012 |
53 |
7.5 |
2011 |
61 |
6.0 |
2010 |
65 |
5.0 |
2009 |
69 |
4.6 |
2008 |
72 |
4.8 |
2017 Top 10 – marki motoryzacyjne
Miejsce |
Marka |
Wartość marki ($mld) |
1 |
Toyota |
50.3 |
2 |
Mercedes-Benz |
47.8 |
3 |
BMW |
41.5 |
4 |
Honda |
22.7 |
5 |
Ford |
13.6 |
6 |
Hyundai Motor |
13.2 |
7 |
Audi |
12.0 |
8 |
Nissan |
11.5 |
9 |
Volkswagen |
11.5 |
10 |
Porsche |
10.1 |
opr. Hyundai,