Hyundai wprowadza sedana Elantra N Line
Hyundai wprowadza dziś na rynek nową Elantrę N Line. Model został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewnić jeszcze większą radość z jazdy modelem, który miał swoją premierę na początku roku.
Wersja N Line, charakteryzująca się typowym dla gamy N designem i elementami poprawiającymi osiągi, stanowi atrakcyjne uzupełnienie gamy sportowych modeli N.
Hyundai Elantra N Line zapewni porywające wrażenia z jazdy, napędzane przez benzynowy silnik turbodoładowany 1.6 T-GDI z sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią (DCT), który wytwarza 201 koni mechanicznych i 265 Nm momentu obrotowego. Inżynierowie Hyundaia wprowadzili kilka modernizacji mechanicznych w zawieszeniu Elantry, aby zwiększyć sztywność i przyczepność, a także zastosowali 18-calowe felgi aluminiowe, niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe i większe przednie tarcze hamulcowe.
Elementy wyposażenia, takie jak łopatki zmiany biegów i system wyboru trybów jazdy, zapewniają iście sportowe doznania za kierownicą. Elementy wystroju wnętrza, w tym obszyta skórą, perforowana kierownica z logo N, sportowe fotele N ze skórzaną tapicerką, dźwignia zmiany biegów z metalowymi akcentami i skórzanymi wstawkami oraz aluminiowe nakładki na pedały stanowią uzupełnienie sportowego designu nadwozia Elantry.
Elementy stylistyczne N Line dopełniają wrażeń z dynamicznej jazdy
Niskie i szerokie nadwozie Elantry N Line inspirowane motywem Parametrycznej Dynamiki nadaje jej wyrafinowanego i sportowego charakteru. Kaskadowy grill Elantry nabiera bardziej agresywnego wyglądu dzięki znaczkowi N Line i złożonemu geometrycznemu wzorowi. Wloty powietrza w kształcie strzał w dolnej części przodu o sportowej stylistyce wspomagają aerodynamikę i chłodzenie silnika.
Listwy progowe wersji N Line i 18-calowe felgi aluminiowe podkreślają niską i szeroką sylwetkę sedana. Z boku dynamiczną linię nadwozia w stylu fastbacka podkreślają przypominające strzały przetłoczenia na panelach nadwozia, które sprawiają wrażenie ruchu do przodu. Czarne błyszczące listwy na nadkolach, lusterka boczne i listwy progowe nadają całości nowoczesnego wyrafinowania.
Profil Elantry N Line przechodzi w wyrzeźbiony tył, zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki i zaakcentowania niskiej i szerokiej sylwetki, dodatkowo podkreślonej poprzez poziome linie. Zintegrowany spojler, chromowane końcówki wydechu i tylny dyfuzor N Line również otrzymały sportowy styl.
Hyundai przestawił również części N Performance dla tych, którzy chcą dodatkowo dostosować modele N Line do swoich preferencji. Części N Performance zapewniają bardziej sportowe wrażenia z jazdy niż modele bazowe, pozwalając Klientom uzyskać więcej wrażeń z jazdy jakie zapewniają modele N.
Przewidziano także szereg funkcji wspomagających kierowcę, bezpieczeństwa i wygody, w tym asystent unikania kolizji czołowych (FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent podążania na pasie ruchu (LFA), asystent świateł drogowych (HBA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) i aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) z asystentem unikania kolizji z tyłu (RCCA). Ponadto właściciele modelu Elantra N Line otrzymają cyfrowy klucz Hyundai oraz bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple Car Play.
Po wprowadzeniu na rynek nowej Elantry N Line, Hyundai planuje wprowadzenie modelu Sonata N Line z benzynowym silnikiem 2.5 T-GDI GDI w 2020 roku, aby jeszcze bardziej rozszerzyć gamę N Line.
Nadchodzi nowa Elantra Hybrid
Nowa Elantra Hybrid ma trafić do sprzedaży w Korei w trzecim kwartale 2020 roku, a wkrótce potem na innych światowych rynkach. Nowa Elantra Hybrid pojawia się po 11 latach premiery modelu Elantra LPI Hybrid. Zaprezentowany w 2009 model roku model był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym przystosowanym do pracy na skroplonym gazie naftowym (LPG).
Elantra Hybrid jest wyposażona w czterocylindrowy silnik GDI pracujący w cyklu Atkinsona o pojemności 1,6 litra. Silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 32 kW, zasilany jest akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności 1,32 kWh, umieszczonym pod tylnymi siedzeniami. Silnik 1.6 GDI w połączeniu z silnikiem elektrycznym w Elantra Hybrid zapewnia łączną moc 141 koni mechanicznych i moment obrotowy do 265 Nm. Wysokowydajny silnik elektryczny umożliwiają jazdę w trybie czysto elektrycznej zapewnia stały moment obrotowy przy niskich prędkościach, oraz wspomaga silnik spalinowy przy wyższych prędkościach. Przewidywane zużycia paliwa szacowaną przez EPA dla modelu Elantra Hybrid będzie wynosić ponad 50 mil na galon.
Nowa Elantra z wersjami N Line i Hybrid zadowoli szerszą grupę Klientów. Model N Line spodoba się Klientom, którzy preferują sportowy wygląd i dynamiczną jazdę, podczas gdy Elantra Hybrid spodoba się tym, którzy szczególnie cenią sobie niskie zużycie paliwa. Szersza gama wariantów pomoże umocnić pozycję Elantry w segmencie kompaktowych sedanów.
Thomas Schemera,
Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor Group
Źródło: Hyundai Motor Poland