Już można zamawiać Tiguana w wersji R o mocy 320 KM
Volkswagen wprowadza do oferty najmocniejszego Tiguana w historii – Tiguana R. 320-konny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Tiguan R jest wyposażony w nowo opracowany układ napędu na cztery koła 4MOTION z systemem R-Performance Torque Vectoring, który sprawia, że sportowy SUV jest jednocześnie wyjątkowo zwinny i prowadzi się bardzo pewnie. Nowy Tiguan R znakomicie łączy dynamikę auta sportowego z wszechstronnością typową dla SUV-ów. Volkswagen Tiguan R jest już oferowany od 237.190 zł.
Za dostarczanie Tiguanowi R ogromnej mocy odpowiada turbodoładowany silnik EA888 najnowszej generacji. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm czterocylindrowa jednostka napędowa generuje już przy 2100 obr./min. Tak wysoka wartość momentu obrotowego utrzymuje się na stałym poziomie do 5350 obr./min. Moment obrotowy jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach i nowego napędu na cztery koła 4MOTION.
W Tiguanie R Volkswagen po raz pierwszy zastosował tylny mechanizm różnicowy z dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi. Dzięki temu siła napędowa jest rozdzielana nie tylko między koła przedniej i tylnej osi, ale również między lewe i prawe koło z tyłu. Nowy napęd na cztery koła wyraźnie poprawił zwrotność Tiguana R. Dzięki niemu wyznacza on nowy standard dynamiki jazdy w klasie SUV-ów.
Topową odmianę Tiguana opracował dział Volkswagena R. Sportowe DNA można odnaleźć nie tylko w turbodoładowanym silniku i układzie napędu na cztery koła Tiguana R, ale także w specyficznym wyposażeniu. Wzrok przykuwa design samochodu: zderzaki w stylu R z elementami aerodynamicznymi w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia, chromowane matowe osłony lusterek zewnętrznych, czarny dyfuzor, czarne nakładki na błotnikach oraz 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Misano). W kabinie Tiguan R również wyróżnia się na tle pozostałych wersji. Tutaj w oczy rzucają się przede wszystkim sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo R, opracowane specjalnie dla tego modelu, cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, który podaje także czasy okrążeń oraz ozdobne listwy charakterystyczne dla wersji R. Ozdobne elementy dekoracyjne są podświetlane w tle. Podświetlane jest również logo R w aluminiowych listwach na progach. Pedały wykonane są ze stali nierdzewnej.
Wyposażenie seryjne wersji R obejmuje także wydajny układ hamulcowy z zaciskami w kolorze niebieskie (z przodu – z logo R), amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia, zawieszenie obniżone o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych odmian Tiguana oraz dodatkowy tryb jazdy – R. Sportowy tryb jazdy można aktywować bezpośrednio, za pomocą niebieskiego przycisku R na wielofunkcyjnej, sportowej, pokrytej skórą kierownicy. Kierownicę wyposażono w duże łopatki do ręcznej zmiany przełożeń 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. Standardowe wyposażenie obejmuje także układ stabilizacji toru jazdy, który można całkowicie dezaktywować oraz sportowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami po obydwu stronach auta. Jako opcja jest oferowany układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovič z tytanowymi końcówkami oraz 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Estoril). Wygląd zewnętrzny Tiguana R może zyskać bardziej bojowy styl dzięki pakietowi stylistycznemu Black Style, w którym wybrane elementy są lakierowanymi na czarno.
Tiguan – najpopularniejszy SUV w Europie
W ubiegłym roku Tiguan zjeżdżał z linii produkcyjnej co 35 sekund – to nowy rekord w wypadku tego modelu. Historia bestsellerowego SUV-a rozpoczęła się w 2007 roku podczas światowej premiery na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. Pierwsze egzemplarze Tiguana trafiły do klientów jeszcze w tym samym roku. W 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Volkswagen zaprezentował Tiguana po faceliftingu. Do tego czasu wyprodukowano już 700.000 sztuk tego modelu. Odświeżony Tiguan znalazł w ciągu roku, po raz pierwszy, ponad 500.000 nabywców. We wrześniu 2015 roku, w czasie IAA we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował Tiguana drugiej generacji. Jego sprzedaż rozpoczęła się w kwietniu 2016 r. W następnym roku, wraz z debiutem wersji Allspace o wydłużonym rozstawie osi i dłuższym nadwoziu, popularność Tiguana wzrosła jeszcze bardziej. W 2019 roku co siódmy z 6,18 miliona wyprodukowanych samochodów marki Volkswagena to Tiguan – dokładnie wyprodukowano ich 910.926 sztuk. Wielkość rocznej produkcji wzrosła prawie ośmiokrotnie w porównaniu z produkcją w pierwszym pełnym roku obecności Tiguana w ofercie Volkswagena.
Źródło: Volkswagen Polska