Kolejny awans Hyundaia w rankingu najbardziej wartościowych marek
Hyundai Motor na 35. miejscu w rankingu największych marek globalnych Interbrand. Wartość marki wynosi 12.55 mld $, co stanowi 11,1% wzrost w stosunku do 2015 roku.
Hyundai zajmuje 6. miejsce na liście najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wyprzedzając marki: Audi, VW, Nissan i Porsche
Hyundai Motor zajmuje aktualnie 35. miejsce w rankingu największych marek globalnych, opracowanym przez specjalistów niezależnej agencji Interbrand.
Pomimo wielu wyzwań, jakie stanęły w ostatnim czasie przed branżą motoryzacyjną, marka Hyundai odnotowała 11,1% wzrost wartości w porównaniu do roku ubiegłego, a jej wartość jest obecnie szacowana na poziomie 12,55 miliarda dolarów. Tym samym Hyundai wyprzedził cztery inne, uznane w świecie marki.
W zestawieniu marek motoryzacyjnych, Hyundai również awansował i jest obecnie na 6.pozycji, wyprzedzając takich silnych graczy, jak: Audi, VW, Nissan, Porsche.
Rynkowe sukcesy modeli: Creta, Sonata i Tucson, a także wzmocnienie komunikacji filozofii marki Modern Premium, przyczyniły się do zrealizowania przez Hyundaia globalnej sprzedaży na poziomie 5 milionów samochodów. Kontynuacja ekspansji Hyundaia widoczna będzie także w nowych dla marki obszarach – samochodów ekologicznych, dzięki wprowadzeniu modelu IONIQ w trzech wersjach silnikowych oraz aut sportowych, w ramach nowej linii modelowej N.
Hyundai – ranking Interbrand na przestrzeni ostatnich 10 lat.
Rok |
Miejsce w rankingu ogólnym |
Wartość marki ($mld) |
2016 |
35 |
12.5 |
2015 |
39 |
11.3 |
2014 |
40 |
10.4 |
2013 |
43 |
9.0 |
2012 |
53 |
7.5 |
2011 |
61 |
6.0 |
2010 |
65 |
5.0 |
2009 |
69 |
4.6 |
2008 |
72 |
4.8 |
2007 |
72 |
4.5 |
2006 |
75 |
4.1 |
Top 10 – marki motoryzacyjne
Miejsce |
Marka |
Wartość marki ($mld) |
1 |
Toyota |
53.6 |
2 |
Mercedes-Benz |
43.5 |
3 |
BMW |
41.5 |
4 |
Honda |
22.1 |
5 |
Ford |
12.9 |
6 |
Hyundai |
12.5 |
7 |
Audi |
11.8 |
8 |
VW |
11.4 |
9 |
Nissan |
11.0 |
10 |
Porsche |
9.5 |
Ranking Interbrand powstaje w oparciu m.in. o wynik finansowy firmy oraz działania marketingowe.
mat. prasowe