Mazda dostosowuje produkcję samochodów do sytuacji związanej z koronawirusem
Mazda Motor Corporation pragnie wyrazić swoje współczucie i troskę o wszystkich, którzy ucierpieli z powodu wybuchu epidemii koronawirusa i przekazuje szczere kondolencje rodzinom, których on szczególnie dotknął.
Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami z 24 marca, w odpowiedzi na globalne rozprzestrzenianie się epidemii koronawirusa, Mazda zawiesiła swoją produkcję na 13 dni począwszy od 22 marca we wszystkich zakładach, zarówno w Japonii jak i w innych krajach. Rozprzestrzenianie się epidemii ma nadal charakter globalny, a środki zapobiegawcze takie jak zalecenia typu „zostań w domu”, czy zawieszenie działalności dealerów, są nadal stosowane na całym świecie.
Salony Mazdy w wielu krajach na świecie zostały czasowo zamknięte w odpowiedzi na ograniczenia wprowadzone przez władze lokalne. Z uwagi na fakt, że działalność handlowa została mocno ograniczona, prognozy przyszłego popytu stały się trudne do zrealizowania. W tych okolicznościach Mazda zdecydowała się na dalsze dostosowywanie produkcji do zmienionej sytuacji.
Dodatkowo, po decyzji władz Japonii z 16 kwietnia o rozszerzeniu stanu wyjątkowego na wszystkie prefektury kraju, aktywność fabryk Mazdy zlokalizowanych w Japonii zostanie zawieszona od 27 kwietnia do 1 maja. Działalność handlowa w wybranych krajach, włącznie z Chinami, będzie prowadzona zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami władz lokalnych.
W przypadku innych regionów, w tym Europy, podejmowane są odpowiednie działania z poszanowaniem lokalnie wdrażanej polityki zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa, tak aby zminimalizować wpływ na działalność sprzedaży i serwisu dla naszych klientów. Ponadto, będziemy nadal pracować nad zminimalizowaniem wpływu wirusa na naszych lokalnych partnerów biznesowych, którzy zawsze okazywali nam swoje wsparcie.
Mazda stawia bezpieczeństwo i zdrowie lokalnych społeczności swoich klientów i pracowników na pierwszym miejscu dlatego działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się infekcji, takie jak praca zdalna, czy dezynfekcja biur i stacji dealerskich będą kontynuowane.
Wyniki i harmonogram zawieszenia działalności w głównych zakładach produkcyjnych
Fabryka Ujina Nr 1 / Nr 2/ (Hiroszima), Fabryka Hofu Nr 1 / Nr 2 (Hofu, Yamaguchi)
Fabryka Ujina Nr 1 | Fabryka Ujina Nr 2 | Fabryka Hofu Nr 1 | Fabryka Hofu Nr 2 | |
28 marca – 26 kwietnia 1 | 28 marca – 1 kwietnia 13 – 15 kwietnia | 6 – 8 kwietnia 20 – 22 kwietnia | Dodatkowo do dat w lewej kolumnie – 23 kwietnia | |
27 kwietnia – 1 maja | Zawieszenie produkcji | |||
11 maja 2 – 29 maja | – – | 11 – 12 maja 20 – 22 maja 25 – 29 maja | – – | 11 – 14 maja 18 – 21 maja 26 – 29 maja |
1 Część utraconych w tym okresie operacji zostanie przeniesiona na drugi kwartał roku obrotowego kończącego się w marcu 2021 r. lub później, przy jednoczesnym monitorowaniu rozwoju sytuacji.
2 Mazda pozostaje zamknięta z powodu corocznej przerwy w dniach 2-10 maja 2020 r.
Mazda de Mexico Vehicle Operation (Salamanca, Guanajuato, Meksyk)
25 marca – 30 kwietnia, harmonogram na maj i kolejne miesiące w opracowaniu
Auto Alliance (Tajlandia) Co., Ltd. (Rayong, Tajlandia)
30 marca – 26 kwietnia, harmonogram na 27 kwietnia i kolejne dni w opracowaniu
Uwaga: Zaplanowane terminy przestoju są aktualne w momencie ogłoszenia i mogą ulec zmianie w zależności od przyszłych okoliczności.
Źródło: Mazda Motor Poland