Poznań Motor Show 2017
Wiele nowości, ekologia, wspaniałe samochody i piękne hostessy – odwiedziliśmy największe w Polsce targi branży motoryzacyjnej aby zobaczyć, co na ten rok przygotowali przedstawiciele oferowanych przez nas marek.
Tegoroczny Poznań Motor Show rozpoczął się 6 kwietnia. W kilku potężnych halach Międzynarodowych Targów Poznańskich zgromadzono wszystko, co u miłośników motoryzacji powoduje szybsze bicie serca. Wystawę podzielono na strefy: samochody, motocykle, ciężarówki i karawaning. Nie mniej działo się również pomiędzy halami, gdzie w branżowych miasteczkach można było pojeździć wybranymi modelami, również w terenie, czy pooglądać pokazy stuntu i driftu.
Nasze oczy szczególnie zwrócone były na stoiska marek, z którymi współpracujemy. Co przygotowali?
Volkswagen i Volkswagen Użytkowe
To tu – na stoisku użytkowych Volkswagenów – Prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, Pan Przemysław Trawa, oficjalnie otworzył Poznań Motor Show. Kilka chwil później swoją premierę miał najnowszy model niemieckiego producenta – Volkswagen Arteon.
Volkswagen Samochody Osobowe przygotował dla zwiedzających całą gamę produkowanych przez siebie pojazdów w topowych wersjach. Nowy Golf i Passat w różnych wariantach, Beetle i Scirocco w wersji R-line oraz SUV-y Tiguan i Touareg. I oczywiście wspomniany wcześniej Arteon, który bez wątpienia był gwiazdą stoiska niemieckiego producenta.
Volkswagen Samochody Użytkowe przyciągał Gości swoimi modelami, które więcej miały wspólnego z aktywnym stylem życia, niż z kojarzącą się z marką ciężką pracą. I tak obok Volkswagenów Caddy i Amarok znalazła się campingowa California czy concept car Baltica. Ten jaskrawożółty model bazujący na Multivanie to pozycja dla osób lubiących aktywne życie – napęd na 4 koła, automat, mocny silnik, topowe wyposażenie multimedialne, z konsolą do gier włącznie, a z tyłu część bagażowa specjalnie przygotowana dla narciarzy i rowerzystów – to może być ciekawa propozycja.
Bez wątpienia królem stoiska Użytkowych VW był Crafter, który zaprezentowano w formie tradycyjnej, strażackiej oraz, jakżeby inaczej, campingowej. I tak ostatnia wersja przyciągała największą liczbę Gości.
Škoda
Choć Škoda nie przygotowała żadnych premier na Poznań Motor Show, to i tak nie mogła narzekać na brak zainteresowania ze strony zwiedzających.
Stoisko Škody zlokalizowano tuż obok Volkswagena. W oczy od razu rzucał się Superb, szczególnie ten soczyście czerwony z wyścigu Tour de France. Zresztą odniesień do kolarstwa nie zabrało i w innych miejscach stoiska, co dla znawców i miłośników czeskiej marki nie powinno być zaskoczeniem. Poza tym Fabia, Rapid, Octavia, również w wersji kombi, malutka Citigo oraz najnowsze „dziecko” Škody – Kodiaq, który troszkę zniknął w tłumie innych aut.
Serce szybciej biło na widok pięknej, czerwonej Škody Octavia w sportowej wersji RS 245, pod maską której znajduje się silnik o mocy 245 KM. Auto idealne dla singla, jak i „szybkiej”, nowoczesnej rodzinki.
Mazda
Obok stoiska Mazdy nie sposób było przejść obojętnie. Wszystkie auta japońskiego producenta wystawione były w pięknym, czerwonym kolorze, który w połączeniu z odpowiednim tłem i oświetleniem robiły efekt „wow”, o który najwyraźniej chodziło.
Tylko jeden z samochodów zdecydowanie się wyróżniał – Mazda MX-5 RF. Nie czerwona, a grafitowa. Zasnuta sztucznym dymem, podświetlona na czerwono, na dywanie również w tym kolorze, robiła piorunujące wrażenie. I nie bez powodu była najczęściej fotografowana.
Pomysł z wystawieniem samochodów w tym samym kolorze był bardzo trafiony – Goście mogli zaobserwować różnice pomiędzy poszczególnymi modelami, jak również łączące je elementy. Bardzo udana prezentacja pomimo braku spektakularnych premier.
Hyundai
Przedstawiciele Hyundaia przy każdej okazji powtarzają, że naczelnym celem Hyundaia w Europie, jest zdobycie do 2021 roku statusu pierwszej, azjatyckiej marki motoryzacyjnej. I konsekwentnie do tego celu dążą, co gołym okiem widać było na stoisku przygotowanym na Poznań Motor Show. Hyundai pokazał, że dla każdego Klienta ma odpowiedni pojazd – obojętne, czy jesteś aktywnym singlem, czy głową wieloosobowej rodziny. To bardzo podobało się Gościom poznańskich targów.
Najważniejszym punktem pierwszego dnia Poznań Motor Show była premiera nowego Hyundaia i30 w wersji Wagon. Powiększony flagowiec koreańskiej marki wygląda bardzo ciekawe, a przedłużony tył poza zwiększeniem możliwości ładunkowych w ciekawy sposób „zaostrzył” jego wygląd.
Hyundai mocno przykłada się również do zgodności swoich produktów z ekologią, stąd mocno nacisk na prezentację IONIQa w wersji Hybrid i Electric.
Renault i Dacia
Najwięksi nieobecni tegorocznych Poznań Motor Show. Miłośnikom tych marek musiało wystarczyć to, że usportowione „renówki” pojawiały się na stoiskach związanych z tuningiem czy podczas pokazu driftu. Zresztą sami zobaczcie
Podsumowanie
Poznańskie targi Motor Show potrwają do niedzieli. W zeszłym roku odwiedziło je ponad 130 tys osób. Ilu Gości będzie w tym roku? Na pewno dużo więcej. Producenci stanęli na wysokości zadania i przygotowali bardzo interesujące stoiska, które bardzo dobrze oddają charakter i kierunek działania każdej z marek, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia sprzedaży nowych pojazdów.