Volkswagen prezentuje prototyp ID.X Performance podczas ID. Treffen w Locarno
Volkswagen zaprezentował swoją wizję w pełni elektrycznej sportowej limuzyny w klasie wyższej średniej podczas ID. Treffen w Locarno po szwajcarskiej stronie Lago Maggiore w dniach 8-9 września. Prototyp ID.X Performance imponuje napędem na wszystkie koła, dużą mocą dwóch silników, obniżonym i usztywnionym zawieszeniem oraz agresywną stylizacją nadwozia i wnętrza.
Prezentacja ID.X Performance dla entuzjastów ID. z całej Europy daje nam również szansę na bliższe poznanie członków ID. Drivers Club. Andreas Reckewerth i jego zespół inżynierów zmaksymalizowali potencjał platformy MEB, łącząc sportowe osiągi z eleganckimi liniami limuzyny. Oprócz prototypu podczas ID. Treffen zaprezentowaliśmy również produkcyjne modele, takie jak ID.7, którego przedsprzedaż rozpoczęła się zaledwie kilka dni temu.
Maria Soni Reissfelder,
Odpowiedzialna za marketing i sprzedaż gamy Volkswagen ID
Prototyp na bazie nowego Volkswagena ID.7 stworzyli Andreas Reckewerth, szef biura technologicznego platformy MEB i jego zespół.
Platforma MEB oferuje wiele możliwości rozwoju pojazdu, bez ograniczeń dla kreatywności. Od początku chcieliśmy zbudować prototyp właśnie na ID.7 i naszym głównym celem była poprawa osiągów. W ten sposób możemy pokazać nasze możliwości.
Andreas Reckewerth
Moc i wyrazisty wygląd
Wystarczy spojrzeć na ID.X Performance, by domyślić się. Że pod agresywnie stylizowanym nadwoziem kryją się nieprzeciętne możliwości. Nadwozie ma wiele cech znanych z aut sportowych – zarówno przedni splitter, jak i tylny dyfuzor są wykonane z włókna węglowego. Inżynierowie zwiększyli rozstaw kół o 80 milimetrów i obniżyli sportowe zawieszenie o 60 milimetrów, zmieniając sprężyny na znacznie sztywniejsze. Wraz z nowym źródłem napędu ma to znaczący wpływ na osiągi i właściwości jezdne, dzięki czemu pojazd prowadzi się jeszcze lepiej.
Prototyp wyposażono w 20-calowe aluminiowe felgi z centralną nakrętką i wyścigowymi oponami o szerokości 265 mm. Z tyłu wykonany z karbonu spoiler zapewnia niezbędną siłę docisku. Przyciemniane klosze tylnych świateł podkreślają sportowy wygląd wyczynowej wersji elektrycznej limuzyny. We wnętrzu pojazdu pasażerowie mają do dyspozycji kubełkowe fotele z włókna węglowego, które zapewniają optymalne podparcie nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Czerwone akcenty podkreślają sportowy charakter wnętrza.
Dwa silniki o łącznej mocy 558 KM z funkcją boost
W prototypie ID.X Performance Volkswagen zdecydował się na napęd na cztery koła. Wśród jego licznych zalet są szczególnie niskie straty oraz możliwość krótkotrwałego przeciążenia po włączeniu funkcji boost. Moment obrotowy jest kontrolowany przez menedżera dynamiki, który zarządza również działaniem blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi. Jego działaniem można sterować przy pomocy osobnego wyświetlacza o przekątnej ekranu 17 cm, umieszczonego w konsoli środkowej. Prototyp może być ładowany z mocą dochodzącą do 200 kW.
Społeczność fanów elektrycznych Volkswagenów
Marka z Wolfsburga zaprezentowała prototyp ID.X Performance spotkaniu ID. Treffen, które odbyło się w Locarno w dniach 5-9 września. Entuzjaści pojazdów elektrycznych spotkali się po szwajcarskiej stronie Lago Maggiore, aby porozmawiać o swojej pasji i wziąć udział we wspólnych wycieczkach. Spotkanie jest inicjowane i organizowane przez użytkowników Volkswagenów ID., będących jednocześnie członkami ID. Drivers Club. Podczas obecnej edycji imprezy ustanowiono nowy rekord frekwencji z ponad 130 pojazdami. Zespół marki Volkswagen był na nim obecny wraz z wieloma ekspertami, z którymi można było porozmawiać o rozwoju elektromobilności. Oprócz ID.X Performance, Volkswagen zaprezentował w Locarno również inne modele z rodziny ID. Volkswagen już w zeszłym roku zachwycił licznych fanów pojazdów elektrycznych w Locarno, prezentując prototypy ID. XTREME i ID. Xcite.
Źródło: Volkswagen Polska