Volkswagen wprowadza bezprzewodowe aktualizacje typu Over-the-Air do wszystkich modeli z rodziny ID.
Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen robi kolejny duży krok w kierunku przemiany w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie. Od teraz wszystkie modele z rodziny ID. będą otrzymywać regularne aktualizacje oprogramowania za pośrednictwem mobilnego transferu danych. Najnowszy „ID. Software 2.3” oferuje nowe funkcje i optymalizuje już istniejące. Flota modeli ID. pozwoli Volkswagenowi położyć fundament pod nowe, zorientowane na klienta modele biznesowe. Jak dotąd Volkswagen pozostaje jedynym z największych (biorąc pod uwagę poziom sprzedaży) producentem, który udostępnia tę technologię klientom.
Pełna dostępność aktualizacji typu Over-the-Air podkreśla innowacyjność Volkswagena i stanowi podstawę zupełnie nowego, cyfrowego kontaktu z klientem. Jednocześnie kładziemy fundament pod nowe cyfrowe modele biznesowe i osiągamy kluczowy moment w strategii ACCELERATE.
Ralf Brandstätter,
Dyrektor generalny Volkswagena
Aktualizacje typu Over-the-Air jako podstawa nowych modeli biznesowych i dodatkowych przychodów
W przyszłości, aby zapewnić aktualizację oprogramowania w samochodach, a klientom dostęp do nowych funkcji, Volkswagen planuje dostarczać bezpłatne oprogramowanie co około dwanaście tygodni. Dzięki nowym, opartym na danych modelom biznesowym – w zakresie usług i funkcji, które klient może zamawiać zgodnie z potrzebami i korzystać z nich jedynie wtedy, gdy są mu potrzebne – firma dąży również do generowania dodatkowego przychodu w fazie użytkowania samochodów. Może to być, na przykład, dostęp do systemu Travel Assist lub możliwość skorzystania ze zwiększonej wydajności akumulatora podczas długich podróży, a w późniejszym czasie nawet uruchomienie funkcji jazdy zautomatyzowanej. W ciągu najbliższych kilku lat Volkswagen widzi w tym potencjał generowania dodatkowego przychodu.
Klient jest najważniejszy
Aktualizacje typu Over-the-Air są opracowywane w ścisłej współpracy z firmą CARIAD, producentem oprogramowania w Grupie Volkswagen.
Nowe aktualizacje stanowią centralną funkcjonalność cyfrowego samochodu, połączonego ze światem zewnętrznym. Szybko staną się czymś normalnym dla klientów, tak samo jak stały się w wypadku np. smartfonów.
Pracujemy w krótkich cyklach, jak firma technologiczna i dostarczamy aktualizacje klientom w odpowiednio krótkich odstępach czasu.
Thomas Ulbrich,
Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego
Volkswagen chce również pozostawać w kontakcie ze klientami po sprzedaży lub leasingu samochodu, aby świadczyć im usługi cyfrowe.
Samochody, które zawsze mają najnowsze oprogramowanie zapewniają doskonałą cyfrową obsługę klienta i dlatego mają tak duże znaczenie dla naszego przyszłego sukcesu. Dzięki regularnym aktualizacjom samochód ma nie tylko aktualne oprogramowanie, ale staje się jeszcze lepszy.
Thomas Ulbrich,
Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego
Aktualizacja optymalizuje funkcje związane z bezpieczeństwem i komfortem
Niektóre z nowych funkcji mają wpływ na ID. Light – pas diód, który znajduje się na dole przedniej szyby. Dostarcza on kierowcy informacji, które są intuicyjnym wsparciem podczas jazdy. Teraz udoskonalono przetwarzanie obrazu w kamerze wielofunkcyjnej, dzięki czemu jeszcze szybciej rozpoznaje ona motocykle i innych użytkowników dróg. To samo dotyczy jazdy po zmroku. Jeśli w pojeździe jest zainstalowana funkcja dynamicznego sterowania światłami drogowymi, umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne sterowanie reflektorami. Grafika na centralnym wyświetlaczu systemu multimedialnego jest bardziej stonowana i wyraźniejsza, a obsługa – bardziej intuicyjna. Pokazuje to, jak Volkswagen reaguje na informacje zwrotne od pierwszych użytkowników samochodów z rodziny ID. W najbliższych tygodniach klienci w Polsce otrzymają wiadomości o aktualizacji wraz z prośbą o wyrażenie zgody na jej przeprowadzenie.
Cyfrowy kontakt z klientem staje się centralnym punktem wszystkich etapów rozwoju produktów i usług w cyklu życia samochodu. W ramach strategii ACCELERATE aktualizacje typu Over-the-Air są fundamentem pod nowe modele biznesowe i optymalizację produktów marki Volkswagen.
Źródło: Volkswagen Polska